خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میانه:

حرفه تولید ورمی‌کمپوست در فنی‌و حرفه ای میانه راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۲۱

این حرفه با توجه به نیاز به امکانات و سرمایه کم و همچنین درآمدزایی بالای این حرفه با استقبال خوب متقاضیان اشتغال روبرو شده است.

ایلنا- میانه: حرفه تولید ورمی کمپوست در مرکز آموزش فنی‌و حرفه ای شهرستان میانه راه‌ندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میانه با اعلام این مطلب، گفت: در جهت اجرایی نمودن مدل آموزش بازار محور (آموزش – تولید- فروش) و ایجاد اشتغال با حداقل سرمایه لازم و همچنین نهادینه سازی تولید محصولات ارگانیک در شرایطی که جامعه از مصرف محصولات کشاورزی آغشته به سموم و کودهای شیمیایی رنج می برد، این حرفه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای میانه راه اندازی شده و با توجه به نیاز به امکانات و سرمایه کم و همچنین درآمد زایی بالای این حرفه با استقبال خوب متقاضیان اشتغال روبرو شده است.

مسعود حسنی، ورمی کمپوست را کود آلی بیولوژیک که در اثر عبور مداوم و آرام مواد آلی در حال پوسیدگی از دستگاه گوارش گونه‌هایی از کرم‌های خاکی و دفع این مواد از بدن کرم، حاصل می شود، عنوان کرد و گفت: این مواد هنگام عبور از بدن کرم آغشته به مخاط دستگاه گوارش (موکوس)، ویتامین‌ها و آنزیم ها شده که در نهایت به عنوان یک کود آلی غنی‌شده و بسیار مفید برای ساختمان و بهبود عناصر غذایی خاک، تولید و مورد مصرف واقع می‌شود.

وی در توجیه اقتصادی این طرح گفت:قیمت هر کیلوگرم کود ورمی‌کمپوست بسته‌بندی شده در حدود 400 تومان و قیمت یک کیلوگرم کرم زنده حدود 20 تا 30 هزار تومان است و در تولید مکانیزه، قیمت تمام شده هر کیلوگرم بین 150 تا 200 تومان بوده و در کشاورزی ارگانیک و کشت‌های گلخانه‌ای، پاک‌ترین و مناسب‌ترین بستر محسوب می‌شود که، سبب بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میانه اظهار امیدواری کرد که در کشور ما نیز همچون کشورهای توسعه یافته به جای کودهای شیمیایی که متاسفانه چندین دهه است استفاده از آن در مزارع کشاورزی به طور فزآینده ای رو به گسترش بوده و خطرات زیست محیطی بالقوه و خطرناکی دارد، به تدریج از این کودهای ارگانیک و طبیعی استفاده شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز