خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی؛

بیشترین تعداد مرگ خاموش در آذر، دی و بهمن‌ رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۱۷

آگاه‌سازی مردم، فرهنگ سازی در سطح جامعه و ارایه راهکارهای اصولی و منطقی و قابل اجرا برای مصرف درست از گاز طبیعی تا حد زیادی کارکشا و زمینه ساز کاهش حوادث خواهد بود.

ایلنا- تبریز: رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: در ماه‌ های آذر، دی و بهمن بیشترین تعداد مرگ خاموش ناشی از گاز به شکل­های مختلف مواجه هستیم.

محمدعلی فتح اله زاده، در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: با نگاهی به آمار درخواهیم یافت که میزان گازگرفتگی در نیمه دوم هر سال با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز به میزان چشمگیری افزایش می یابد، لذا آگاه‌سازی مردم، فرهنگ سازی در سطح جامعه و ارایه راهکارهای اصولی و منطقی و قابل اجرا برای مصرف درست از گاز طبیعی تا حد زیادی کارکشا و زمینه ساز کاهش حوادث خواهد بود.

وی با اشاره به اطلاع رسانی گسترده مصرف ایمن از گاز طبیعی در سطح مشترکان و مخاطبان استانی آذربایجان شرقی گفت: در همین راستا همزمان با برودت هوای استان حجم اطلاع رسانی مصرف ایمن از گاز طبیعی شتابی روزافزون یافته است.

محمدعلی فتح اله زاده ادامه داد: در راستای انطباق سطح آموزشی با نیازهای مخاطبان مختلف در جامعه چک لیست های آموزش مصرف ایمن از گاز طبیعی در سطح دانش آموزان و مشترکان گاز طبیعی تهیه و تدوین شده است.

وی هدف اصلی از تهیه و تدوین چک لیست های آموزشی را کاهش حوادث ناشی از ناآگاهی مشترکان گاز برشمرد و افزود: در تدوین این چک لیست های آموزشی مطالب بسیار ارزنده و مفید در قالب های مختلف آموزشی گنجانده شده به طوریکه توزیع چک لیست های آموزش مصرف صحیح از گاز طبیعی به زبان قابل فهم و کودکانه در بین دانش آموزان و همچنین بیان آمار و علل اصلی وقوع حوادث ناشی از گاز در استان در بین مشترکان گاز و اطلاع رسانی شماره 194 امدادگاز و تلفن گویای واحد روابط عمومی به منظور پاسخگویی صریح و شفاف تا حد زیادی با استقبال قشرهای مختلف جامعه روبرو بوده است.

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: علاوه بر توزیع چک لیست های آموزشی مشترکان گاز از طریق قبوض گاز، چک لیست های آموزشی در بین دانش آموزان نیز توزیع شده تا با جمع بندی پاسخ ها به منظور شناسایی نقاط ضعف اطلاع رسانی و عدم آگاهی دانش آموزان درخصوص مصرف گاز اقدام شود.

وی عمده ترین و اصلی ترین وظیفه روابط عمومی را اطلاع رسانی در راستای کاهش حوادث گاز دانست و اظهار داشت: گاز یکی از گنجینه های پر ارزش طبیعت است که نقش مهمی در زندگی امروزه ما ایفا می کند و همانگونه که استفاده صحیح از این نعمت الهی زمینه ساز توسعه و آبادانی هر چه بیشتر زندگی انسان است، به همان اندازه سهل انگاری در به‌کارگیری گاز طبیعی جبران ناپذیر و مخرب خواهد بود.

سخنگوی شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: آن دسته از مشترکانی که مایل به دریافت چک لیست مصرف ایمن از گاز طبیعی می باشند می توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به آدرسwww.eazar-nigc.ir نسبت به دریافت پرسش نامه و سنجش میزان آگاهی خود نکاتی ایمنی مصرف گاز طبیعی آگاهی یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز