خبرگزاری کار ایران

ابطحی در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

حذف دامینِ سایت‌هایی که فیلم‌های خارجی را بدون مجوز نمایش می‌دهند

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از حذف دامین سایت‌های که فیلم‌های خارجی را بدون مجوز؛ دوبله یا زیرنویس کرده و نمایش می‌دهند، خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های اخیر تعداد سایت‌های که بصورت غیرقانونی اقدام به عرضه فیلم‌های خارجی با دوبله و زیرنویس فارسی می‌کنند؛ افزایش پیدا کرده است. این سایت‌ها که بعضا از پشتوانه‌های قوی برخوردارند؛  بدون گرفتن پروانه نمایش و سایر مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فیلم‌های روز خارجی را دانلود و عرضه می‌کنند. این مسئله مشکلات زیادی را برای صنعت سینما و مخاطبان بوجود آورده است از همین رو مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری به دنبال ساماندهی این سایت‌هاست.

  مصطفی ابطحی(مسئول راه‌اندازی vod و سامانه سند) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به فعالیت این سایت‌ها و عرضه فیلم‌های خارجی بدون مجوز گفت: یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های آتی ما سامان دادن به این سایت‌هاست. مدیران سه سایتی که فیلم‌های خارجی را دانلود می‌کنند و بعد آنها را بدون مجوز ارائه می‌کنند از ما تقاضای مجوز کرده‌اند و ما هم در حال بررسی هستیم تا مجوز لازم را به آنها بدهیم.

وی ادامه داد: به این سایت‌ها به شرطی مجوز داده می‌شود که تحت شرایط و مقرراتی که ما  تعیین می‌کنیم؛ کار کنند  و معتقدیم تنها با قرار دادن سایت‌ها تحت پوشش vod  آنها کمتر تخلف می‌کنند.

 ابطحی درباره سایر سایت‌ها نیز گفت: درباره برخی از سایت‌هایی که نام‌آشنا نیستند و شناسنامه مشخصی ندارند؛ با همکاری سازمان تنظیم مقررات نسبت به حذف دامین آنها اقدام می‌کنیم.

پیش از این شورای صنفی نمایش با نمایش فیلم‌ها در سینماها بدون مجوز مخالفت کرده بود و به پخش‌کنندگان این فیلم‌ها اعلام کرد باید برای اکران فیلم‌های خارجی پروانه نمایش و حواله اکران بگیرند.

فیلم‌های خارجی درحالی بدون مجوز در برخی سایت‌ها به نمایش درمی‌آید که برخی سایت‌های قانونی برای گرفتن مجوز نمایش فیلم‌های ایرانی هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند.

کد خبر : ۳۹۶۶۱۶