خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

آمریکا می‌خواهد با تعامل، توانمندی هسته‌ای ایران را نابود کند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکا می‌خواهد با تعامل توانمندی هسته‌ای ایران را نابود کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی سعیدی در یادواره شهدای روستای اروانه با گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: سازوکار تأثیرگذاری بر مردم در گذشته بسیار محدود بود اما امروز می‌بینیم که بیش از ۳ هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت بوده و ۱۶۰ شبکه خارجی فارسی‌زبان برای تغییر محاسبات مردم و مسؤولان توسط جبهه دشمن طراحی شده است.

او بیان کرد: آمریکایی‌ها روزی با جنگ نیابتی توسط صدام و به شهادت رساندن بسیاری از عزیزان و جوانان مملکتمان وارد میدان شدند و امروز نوع و شکل هجمه‌های آنها به‌ گونه‌ای دیگر است. رهبر معظم انقلاب در این مقطع روی مسأله «جهاد کبیر» تکیه کرده‌اند؛ به این دلیل که همان‌طور که نباید در جنگ سخت اطاعت کرد و تسلیم شد، در جنگ نرم هم صحنه همین است و باید ایستاد و مقاومت کرد و نباید مقابل دشمنان کوتاه آمد و تسلیم دشمن شد.

سعیدی افزود: بعد از مرگ مائو در چین، نیکسون دنبال فتح این کشور بود؛ به چین رفت و دو امتیاز به آنها داد؛ امتیاز اول، تولید بالگرد و دوم تولید کوکاکولا بود؛ وقتی به آمریکا برگشت، به نیکسون اعتراض کردند که چرا اسرار ما را به آن‌ها دادی و گفت عجله نکنید، اگر سر سفره چینی‌ها یک کوکاکولا باشد، ما چین را فتح کرده‌ایم و امروز آمریکا، چین را فتح کرده است؛ اما نه به شیوه شوروی که شیوه فتح شوروی یک نوع و شیوه فتح چین طوری دیگر است. امروز دشمن دنبال دو چیز است؛ تصرف در ادراک سیاسی مسؤولان و دولتمردان و دوم تصرف در ادراک فرهنگی مردم؛ یعنی گرایش به سمت ماهواره و توجه به تبلیغات و گفتمان آن‌ها و در چنین صورتی آرام‌آرام مردم از اصل انقلاب فاصله می‌گیرند.

او تشریح کرد: آمریکا دنبال تعامل است و می‌خواهد توانمندی هسته‌ای ایران را نابود کند که با تلاش دولتمردان و هدایت‌های بسیار جهادگونه رهبری، دشمن به همه اهدافش نرسید؛ البته ما هم به حداقل‌هایی رسیدیم و باید مردم و دولتمردان بایستند تا خواسته‌های رهبری محقق شود و هدف دوم آمریکا، فراهسته‌ای است؛ یعنی عمق استراتژیک ما را هدف قرار داده است.

سعیدی گفت: دشمن دنبال امور فراهسته‌ای است و با کمال تأسف از بعضی از منابع سیاسی اخبار نگران‌کننده‌ای می‌رسد که می‌گویند ما باید دردسرهایمان را کم کنیم. اید به این‌ها گفت آیا سوریه، فلسطین و یمن برای ما دردسر است؛ این‌ها دردسر نیست بلکه عمق استراتژیک ماست؛ ما توانسته‌ایم قدرت آمریکا را به چالش بکشیم. آن‌ها می‌خواهند سوریه را تجزیه و از محور مقاومت جدا کنند و بین ایران، لبنان و فلسطین فاصله بیندازند و باید بدانیم پشت صحنه چیست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز در مقابل سوریه سه خط قرمز داریم که یکی، انسجام سوریه است؛ چراکه آمریکا دنبال تجزیه سوریه می‌گردد؛ دوم محوریت بشار اسد بوده، چون اگر او کنار برود، اهداف آمریکا محقق می‌شود و سومین خط قرمز ما، دفاع از کیان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی یادآور شد: در عراق هم سه خط قرمز داریم؛ خط اول، وحدت و یکپارچگی ماست که ایستاده‌ایم و اجازه نخواهیم داد عراق تجزیه شود؛ دوم حاکمیت اکثریت و سومین خط قرمز ما، دفاع از کیان اهل‌بیت(ع) است. اگر فرزندان ما از حریم حرم دفاع نمی‌کردند، همان اتفاقی که وهابی‌ها در بقیع به وجود آورند، برای سوریه و عراق هم همین کار را می‌کردند و امروز سینه پاک جوانان ما مدافع حریم حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است. قدرت موشکی ایران در حقیقت قدرت اسلام، انقلاب و نظام است. باید با قدرت برابر آمریکا بایستیم و اجازه ندهیم عمق استراتژیک ما به هم بریزد.

کد خبر : ۳۹۵۵۱۱