خبرگزاری کار ایران

اولاند با رهبران مذهبی فرانسه دیدار کرد

رئیس‌جمهور فرانسه به رغم مناقشات در رابطه با حملات امنیتی اخیر،‌با رهبران مذهبی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در پی حمله تروریستی به یک رهبر کاتولیک در این کشور که منجر به کشته شدن یک مقام مذهبی شد، امروز – چهارشنبه – به ابراز همدردی با رهبران مذهبی فرانسه پرداخت.

یکی از این مهاجمان یک تروریست معروف است که در انتظار اجرای حکم دادگاهی در رابطه با خود بوده. وی در خلال این حادثه تحت نظارت شدید قانونی بوده است. دولت فرانسه به واسطه چنین اتفاقی شدیداً در رابطه با مسائل امنیتی، مورد حمله منتقدان قرار گرفته است.

یکی از مقام‌های مذهبی فرانسوی در این رابطه گفت:«‌ ما نباید به خود اجازه دهیم که تا وارد سیاست بازی‌های داعش شویم. این گروه می‌خواهد اعضا یک خانواده را در مقابل هم قرار دهد.»

اولاند و کابینه‌اش در حال حاضر از سوی مخالفان محافظه‌کاری که وی را در رابطه با حادثه روز باستیل در نیس مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند،تحت فشار است. حملاتی که در آن 84 نفر کشته شدند.

«نیکولا سارکوزی»، رئیس‌جمهور سابق که آماده ورود به انتخابات اولیه ریاست‌جمهوری سال آینده است،‌انتقادات و حملات خود را علیه اولاند به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

وی در این رابطه گفت:« همه این خشونت‌ها و بربریت‌ها از ژانویه 2015 تاکنون فرانسه را فلج کرده است. این نوع طرز فکر عقلانیت خود را از دست داده و به ساختار‌های فکری‌ تعلق دارد که از واقعیت فاصله دارد.»

سارکوزی در این رابطه خواستار بازداشت و حفاظت الکترونیکی از همه مظنونین داعشی شد.

کد خبر : ۳۹۵۱۵۴