خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

رونق کسب و کار اولویت اصلی قرارگاه اقتصاد مقاومتی است

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدی تملک شده، سرمایه ملی هستند و باید برای راه‌اندازی مجدد آن ، همکاری و مساعدت ویژه انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، کمال الدین پیرمؤذن در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بانک‌های عامل استان در محل استانداری مازندران برگزار شد افزود: مأموریت اصلی و برگزاری این جلسه، بررسی اقدامات ستاد رفع موانع تولید استان و ارائه گزارش به ستاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: در تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها، چیزی عاید بانک‌ها نخواهد شد و براساس سیاست اجرایی قرارگاه اقتصاد مقاومتی، فشار بر واحدهای تولیدی باید کم شده تا بستر برای تولید مجدد واحدها فراهم شود.

پیرمؤذن با بیان اینکه سیاست قرارگاه اقتصاد مقاومتی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت بروز بوروکراسی اداری و عدم همکاری، در قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد :متأسفانه تعداد واحدهای تملک شده در مازندران نسبت به سایر استان‌ها، بالاتر است و مساعدت بانک‌ها می‌تواند در جلوگیری و جانشینی واحدها، نقش مؤثر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این جلسه گفت: تملک واحـدهای تولیدی، معضـلات اجتماعی و بیکاری در جامعـه به وجود می‌آورد و ارزش افزوده‌ای برای بانک‌هـا محسوب نمی‌شود.

موسوی افزود: تاکنون 140 واحد تولیدی در استان، در تملک بانک‌ها قرار گرفتند و اگر ممانعت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همکاری بانک نبود، تعداد تملک‌ها افزایش پیدا می‌کرد.

وی بیان کرد: مشکلات و خلاهای قانونی در قرارداد 3 جانبه بین شرکت شهرک‌های صنعتی، سرمایه‌گذار و بانک وجود دارد که برطرف کردن این موانع می‌تواند موجب گره‌گشایی مشکلات بزرگ شود.

موسوی تأکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، حل مشکل جانشینی واحدها می‌تواند در امنیت سرمایه‌گذاری نقش مهم و حیاتی ایفا کند.

وی با اشاره به هدایت و تخصیص منابع بانکی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی تصریح کرد: حمایت از نوسازی و تجهیز بنگاه‌های تولیدی به دانش فنی روز، با هدف ارتقاء بهره‌وری و رقابت پذیری، مؤثر است.

موسوی خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در کشور، اولویت اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

در این جلسه مشکلات 7 واحد تولیدی در تملک بانک ، با حضور مشاور معاون وزیر صنعت و عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۳۹۵۰۴۱