خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی مازندران مازندران تأکید کرد:

ضرورت توجه دولت به اصحاب رسانه/ ایلنا در شفاف‌سازی اخبار نقش بی‌بدیل داشته است

خبرنگاران ایلنا بدون هیچ‌گونه چشم داشت مالی در همه عرصه‌های خبر؛ حضوری جدی دارند و همواره کیفیت خبر را بر سرعت ترجیح داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون سیاسی امنیتی مازندران در نشست صمیمی که صبح امروز در محل دفتر دفتر خبرگزاری ایلنا در شهرستان ساری برگزار شد پای صحبت‌های خبرنگاران خبرگزاری ایلنا نشست و از نزدیک به درددل‌های خبرنگاران ایلنا و روزنامه کارگر گوش کرد تا شاید بتواند  برای رفع برخی ناملایمت‌هایی که در عرصه خبر و مطبوعات  وجود دارد قدم‌های سازنده‌ای بردارد.

علیرضا یونسی گفت: اگر همه مسئولان جامعه تا به امروز به وظایفشان به خوبی عمل می‌کردند آمارهای اعتیاد، طلاق، بیکاری و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مانند پارتی‌بازی، اختلاس  و موارد دیگر به این شدت وجود نداشت.

وی با بیان اینکه پارتی‌بازی اوج آسیب سیستم بوروکراسی است ادامه داد: برخی افراد انقلاب را در مالکیت خودشان تصور می‌کنند و با خود مقدس پنداری به انسان‌های سالم و منصف و در نهایت به جامعه آسیب می‌زنند.

معاون سیاسی امنیتی مازندران با اشاره به راه‌اندازی مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور افزود: این مرکز با حضور تعداد زیادی از جامعه‌شناسان، روانشناسان، اقتصاددانان و فعالان فرهنگی به کالبد شکافی جامعه می‌پردازند تا بتوانند با پیشگیری، جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی گسترده مستحکم کنند.

یونسی نقش اصحاب رسانه را نقشی اساسی و تأثیرگذار در جامعه دانست که باید وضعیت آنها بهبود یابد که در واقع ضرورت توجه دولت به اصحاب رسانه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی شورای اطلاع‌رسانی عملکرد رسانه‌های مازندران رصد می‌شود اظهار کرد: خبرگزاری ایلنا در شفاف‌سازی اخبار نقش بی‌بدیل داشته است.

سرپرست خبرگزاری ایلنا مازندران در این جلسه با اشاره به تلاش‌های وافر و ستوددنی خبرنگاران این خبرگزاری در مازندران و کشور گفت: خبرنگاران ایلنا بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی در تمام عرصه‌های خبر حضوری جدی دارند و همواره کیفیت خبر را بر سرعت ترجیح داده‌اند.

فرامرز درخشنده با بیان اینکه فرزندان کارگران پرتلاش استان در این مجموعه مسئول به فعالیت هستند ادامه داد: خبرگزاری ایلنا به عنوان تنها خبرگزاری که حامی سرسخت دولت است آن‌گونه که حق آن بود مورد حمایت دولت تدبیر وامید قرار نگرفت که این خود جای  بسی تأسف دارد.

سرپرست خبرگزاری ایلنا مازندران انتشار خبر از خروجی خبرگزاری‌ها و یا در روزنامه‌های کثیرالانتشار یکی از راههای سهم‌خواهی مطالبات مسئولان اعلام کرد  که متأسفانه این نگاه  از سوی مدیران و مسئولان در مازندران وجود ندارد.

در ادامه خبرنگاران نیز توزیع ناعادلانه آگهی در شهرستان‌ها، تبعیض روابط‌عمومی‌ها، روابط‌عمومی بسته و محدود برخی ادارات با تعدادی از نشریات، بی‌توجهی برخی مسئولان به اصحاب رسانه، ورود افراد نابلد و ناآشنا به این عرصه و نبود نظارت و موارد دیگری را  از مشکلات خبرنگاران در استان  اعلام کردند و پیگیری  جدی این موارد را از معاون سیاسی – امنیتی مازندران خواستار شدند.

کد خبر : ۳۹۴۹۷۴