خبرگزاری کار ایران

ظرفیت تولید 1 میلیون تن ماهی در دریاهای شمال و جنوب ایران

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید میزان تولید ماهی در قفس ظرف کمتر از سه سال از صفر به 20 هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی در حاشیه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان (با محوریت شیلات) اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان چهار برابر سال گذشته است.

وی با بیان این که طبق مطالعات صورت گرفته، ایران ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی در قفس را در آب های دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان دارد، افزود:

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به استقبال خوب کشورهای صاحب نام از طرح های شیلاتی ایران در زمینه پرورش ماهی در قفس گفت: قرار است سوم تا پنجم مهرماه امسال چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران (iran sea expo 2016 ) در تهران برگزار شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: در حاشیه این نمایشگاه قرارداد همکاری بین وزیر شیلات نروژ و شیلات ایران در زمینه سرمایه گذاری در بخش زنجیره صنعت پرورش ماهی در قفس و تولید تجهیزات عمده آن در هرمزگان امضا می شود.

این مسوول با تاکید بر استفاده از جدیدترین فن آوری ها روز در زمینه ایجاد و توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس (دریایی) گفت : هم اکنون شرکت های فرانسوی،چینی و نروژی در زمینه تکثیر بچه ماهی و پرورش ماهیان دریایی با سرمایه گذاران ایرانی در جزیره قشم و غرب هرمزگان مشارکت دارند.

صالحی از هرمزگان به عنوان یکی از استان های مستعد برای اجرای طرح های تولید ماهی در قفس از جمله تولید بچه ماهی به عنوان نیاز اصلی پرورش دهندگان نام برد و گفت: در سال جاری نیز هفت هزار تن از مجموع 20 هزار تن تولید ماهی در قفس کشور به این استان اختصاص دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که کارهای بزرگی طی سه سال اخیر در زمینه تولید ماهی در قفس و همچنین افزایش تولید میگو در واحد سطح صورت گرفته افزود: با توجه به تجربیات بدست آمده مراحل بعدی جهشی خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۹۴۹۳۳