خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی مسئولین ادارات بهداشت و مدیران آبزیان استان های میگو پرور در مشهد

نشست مسئولین ادارات بهداشت و آبزیان 7 استان میگوپرور کشور، شامل استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان، گیلان و خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی کامبیز رخشانی مهر معاون اداره کل بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، به آخرین وضعیت میگو پروری و بیماری های میگو در سطح کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 400 مزرعه پرورش میگو در 7 استان کشور فعال است. مساحت 5 هزار و 300 هکتار استخر تحت پوشش پرورش میگو است و بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون بچه میگو تولید شده است .
 کامبیز رخشانی مهر در نشست تخصصی مسئولین ادارات بهداشت آبزیان استان های میگو پرور، بر رعایت هرچه دقیق تر اصول امنیت زیستی و قرنطینه ای، در مراکز تکثیر تاکید کرد و تصریح کرد: در ورودی سایت های پرورش میگو قرنطینه ها بایستی فعال باشند و پس از نمونه ‌برداری از لاروهای تولیدی مراکز تکثیر و احراز صلاحیت، اجازه جابه‌جایی به آن داده شود.
وی همچنین به مسئولین بهداشتی توصیه کرد: نسبت به بهبود شرایط پرورش و غذادهی و نیز ثبت روزانه فاکتورهای موثر در محیط پرورش میگو اقدام کنند.

 

کد خبر : ۳۹۴۹۲۸