خبرگزاری کار ایران

شهردار ساری:

بستر برای ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی فراهم است

شهردار ساری گفت: بستر برای ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی به مرکز مازندران به خوبی فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مهدی عبوری در دیدار با شهردار و رئیس پارلمان مونته سیلوانا که در سالن جلسات شهرداری ساری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شهردار مونته سیلونا در سخنانی آداب، رسوم، سابقه تاریخی شهر ساری را برای هیات ایتالیایی تشریح کرد.

وی افزود: ساری بزرگترین و تاریخی‌ترین شهر جنوب دریای مازندران بوده و بالغ بر 4500 سال قدمت شهرنشینی دارد.

شهردار ساری با بیان اینکه ساری با دارا بودن مفاخر تاریخی، مذهبی، علمی  و همچنین پزشکی سایقه خوبی را برای خود به جای گذاشت سرداران و امیران جنگ تحمیلی را نیز از افتخارات این شهر عنوان کرد.

عبوری با اشاره به اینکه شهر ساری و مونته سیلوانا مشترکات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف دارند، افزود: یکی از دلایلی که شهردار شهر مونته سیلوانا به ساری سفر کرده است فراهم کردن بستر برای ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی و توسعه گردشگری به شهر ساری است.

وی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی که در شهر ساری وجود دارد اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که از سوی شورای اسلامی شهر ساری و شهرداری صورت گرفته در سه سال گذشته این شهر جزء پنج شهر گردشگر کشور معرفی شد.

عبوری با بیان اینکه تمام برنامه‌های آینده بر مبنای توسعه گردشگری تبیین شده است توسعه صنعت گردشگری را در توسعه شهر و ارتقاء اقتصاد مهم ارزیابی کرد.

وی به مواهب الهی موجود در شهر ساری بویژه صنعت گردشگری اشاره کرد و از شهردار مونته سیلوانا  خواستار معرفی سرمایه‌گذاران ایتالیایی به مرکز مازندران شد.

شهردار ساری، مجموعه پارک ملل و قائم  و همچنین مجموعه هزار هکتاری در ادامه این پارک تحت عنوان  سه کوه تپه به عنوان بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه با طرح مطالعاتی آماده را از جمله پروژه‌های مهم عنوان کرد و گفت: حاضریم با ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی آنرا در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به امنیتی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و نتیجه خوبی که دولت  ایران در برجام بدست آورد زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی به کشور به خوبی فراهم است.

عبوری عنوان کرد: از آنجایی که تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین فرمانداری، شهرداری ساری و شهردار مونته سیلوانا منعقد شد در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود سرمایه‌گذاران به شهر ساری خواهیم بود.

کد خبر : ۳۹۴۸۶۲