خبرگزاری کار ایران

دادستان نظامی تهران:

بدتر از بدبین‌کردن مردم نسبت به کارگزاران حاکمیت وجود ندارد

دادستان نظامی جدید استان تهران گفت: امروز هیچ چیز بدتر از بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای مسلح و کارگزاران حاکمیت و نا امید کردن مردم از اجرای عدالت نیست.

به گزارش ایلنا، غلامعباس ترکی با تأکید بر اهمیت رعایت حقوق شهروندی در دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر سازمان هایی که با مردم در ارتباط هستند، گفت: امروز هیچ چیز بدتر از بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای مسلح و کارگزاران حاکمیت و ناامید کردن مردم از اجرای عدالت نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات بزرگان دین بعد از انجام واجبات و ترک محرمات هیچ عملی نیکوتر از برآوردن حاجات مومن و ایجاد خوشحالی و امیدواری در مردم نیست.

ترکی با اشاره به سیاست ها و برنامه های خود در دادسرای نظامی تهران گفت: اهداف و برنامه ریزی دادسرای نظامی تهران بر تلاش آگاهانه و بصیرانه توام با اقتدار عالمانه برای تحقق قوه قضائیه صد در صد انقلابی است. 

وی عمل به قانون و اجرای دادرسی عادلانه را یکی از اولویت های کاری خود برشمرد و گفت: خوشرفتاری با مردم و مراجعان، حفظ اسرار و شئون نیروهای مسلح و رفتار کرامت مدارانه با اصحاب دعوا و وکلا موجب افزایش اعتماد و رضایت مندی مردم را فراهم می نماید.

وی با تأکید بر این که قاطعیت به معنای تندی و خشونت با مردم نیست، تصریح کرد: دستگاه قضایی در جامعه اسلامی باید به نحوی عمل کند که بنا به گفته مقام معظم رهبری هرکس بدون دغدغه بتواند حق خود را بستاند.

دادستان نظامی تهران با اشاره به ضرورت اهتمام جدی در رعایت حقوق شهروندان، بر حمایت قانونی از مأموریت های نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: برای برقراری نظم در اجتماع و برخورد قانونی با هرگونه نا امنی و بی نظمی و اقدامات مخل امنیت، دادسرای نظامی از ضابطان و مأموران کاملاً حمایت می‌کند.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گفت: دادسرای نظامی تهران همانند گذشته این آمادگی را دارد که با اعزام قضات به داخل یگان ها، وظیفه آگاه سازی و توجیه قانونی نیروهای مسلح را برعهده بگیرد.

دادستان نظامی تهران در پایان، یکی از سیاست های دادسرای نظامی در پیشگیری از وقوع جرم را کمک به خوشایندسازی و ایمن سازی محیط خدمت سربازی دانست و گفت: ضمن ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در جوانان برای انجام خدمت سربازی باید از این فرصت طلایی و مغتنم برای شکوفایی استعدادها و ترویج، تعمیق و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی در بین جوانان بهره برداری کنیم.

کد خبر : ۳۹۴۷۷۹