خبرگزاری کار ایران

ربیعی در لرستان:

عده‌ای می‌خواهند بگویند هیچ کاری در دولت یازدهم انجام نشده است/ برخی دولتها فسادزا هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عده‌ای می‌خواهند بگویند هیچ کاری در دولت یازدهم انجام نشده است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز در دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان گفت: استان لرستان از دیرباز مشاهیر بزرگی مانند آیت‌الله العظمی بروجردی داشته که این شهید یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس است و نام این شهید نه تنها در شمال غرب کشور بلکه در تمام کشور جاودانه است.

 وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم بی‌پروا و بدون دروغ صحبت کنیم می‌گوییم می‌خواهیم لری حرف بزنیم و در حقیقت این یک افتخار فرهنگی برای استان لرستان است. دولت تدبیر چند محور دارد. ما بنا نداریم به هیچ عنوان جای خادم و مخدوم را عوض کنیم و سعی کردیم که همواره کارگران را در جایگاه کارفرمای دولت ببینیم.

ربیعی با بیان اینکه دولت تسهیل‌گر بوده و بنا ندارد مداخله‌گر باشد، خاطرنشان کرد: این دولت با رأی مردم آمده و رئیس‌جمهور به میثاقی که با مردم بسته پایبند است. دولت امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد زیرا سالانه باید 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم تا در پایان برنامه به 40 درصد رشد برسیم.

وزیر کار از برنامه‌ریزی دولت برای رشد 5 درصد اقتصادی در سال 95 خبر داد و افزود: برای هر یک درصد رشد به 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است و در حقیقت برای رسیدن به هدف مورد نظر باید کار زیادی انجام شود. اقدامات بزرگی در استان لرستان انجام‌ شده اما متأسفانه عده‌ای برابر همه کارهایی که انجام می‌شود، می‌گویند هیچ کاری نشده است.

ربیعی افزود: امروز تدبیر و برنامه دولت قرار گرفتن کنار شرکای بزرگ اجتماعی آن یعنی مردم است که باید آن را دنبال کنیم و ضمن اینکه علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم نیازمند کنار هم بودن هستیم. وقتی دولت تدبیر روی کارآمد در رشد کشور منفی 56 درصد بود و تورم هم به 40 درصد رسیده بود و اقتصاد کشور بسیار ضعیف بود، ولی امروز شرایط بسیار بهتر شده است. در کارگروه اشتغال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ریزش 300 هزار فرصت شغلی در کشور جلوگیری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید در مسیر درست حرکت کنیم تا کاستی‌های موجود جبران شود و در حقیقت ما مسئول آینده فرزندان مان هستیم.

ربیعی اظهار داشت: اگر نتوانیم عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم، نگرانیم قدرت منطقه‌ای خود را هم از دست بدهیم، بنابراین اقتصاد و قدرت کشور نباید آسیب ببیند. ما باید با عقلانیت و سخت‌کوشی و کنار هم بودن این کارها را انجام دهیم و به‌جای سیاست صدقه‌دهی، باید سیاست توانمندی را مدنظر قرار دهیم. دولت کنار سیاست اقتصادی برای مقابله با فقر و محرومیت هم برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در دولت یازدهم گفت: ما 11 میلیون نفر از فقرا، افراد حاشیه‌نشین و کارگران را بیمه کردیم و بیش از 11 میلیون نفر را هم مورد حمایت غذایی قراردادیم و سعی کردیم 200 هزار نفر که در کشور سوءتغذیه داشتند را حمایت کنیم و علاوه بر آن 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل را هم به مدرسه برگرداندیم. ما توانستیم یک‌میلیون و 120 هزار نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم. در زمینهٔ تأمین اجتماعی در استان لرستان ماه حدود 300 میلیارد تومان استان‌های دیگر را به لرستان می‌آوریم تا برخی کمبودهای آن جبران شود.

وی با اشاره به اینکه دولت از اشتغال ایجاد شده توسط معلولان حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به سازمان فنی و حرفه‌ای دستور دادیم تا مطابق با توان معلولان آموزش‌های لازم را برای توانمند شدن آنها در نظر بگیرد.

ربیعی با بیان اینکه کاهش تورم و تثبیت و پیش‌بینی پذیر شدن نرخ ارز از اقدامات بسیار خوب دولت به شمار می‌رود، اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند بگویند هیچ کاری در دولت یازدهم نشده که من در پاسخ به آنها می‌گویم در همین استان لرستان سه سد مهم پس از سال‌ها بلاتکلیفی به بهره‌برداری رسید و پتروشیمی لرستان هم افتتاح شد و علاوه بر آن در بخش زیرساخت‌ها مانند جاده‌سازی و راه‌آهن هم‌کارهای بسیار بزرگی در لرستان توسط دولت در حال انجام است.  استان لرستان در بخش پرورش گل می‌تواند به‌عنوان کانون اصلی پرورش گل در کشور تبدیل شود.

وزیر کار از تحت پوشش قرار گرفتن 60 هزار عشایر  لرستانی در صندوق عشایری خبر داد و گفت: دولت‌ها چند گروه هستند، و در واقع برخی فسادزا و برخی هم فساد ستیزند که دولت تدبیر و امید فسادستیز است و با فساد مبارزه می‌کند. ما همواره کنار مردم هستیم و وظیفه‌ داریم هر روز از درد و رنج مردم کم کنیم.

کد خبر : ۳۹۲۹۵۵