خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

گرما و هوای شرجی تا اواسط هفته آینده مهمان خوزستانی‌هاست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در گفت: به دلیل افزایش دما و احتمال گرما زدگی شهروندان تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان به حالت آماده باش درآمده اند.

به گزارش ایلنا به نقل  از خبرگزاری صدا وسیما ، کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: موج جدید گرما و شرجی که چند روزی است در استان خوزستان آغاز شده تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بهادری گفت: به دلیل انتقال جریان هوای گرم و مرطوب تا اواسط هفته آینده انتظار گرما در کل استان و شرجی برای شهرهای ساحلی استان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از روز شنبه آینده پیش بینی می شود دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان خوزستان به بیش از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یابد.

وی گفت: همچنین از روز شنبه به دلیل وزش باد از سمت کشور عراق و نیز خوزستان پیش بینی می شود چشمه ها و کانون های گرد و خاک در این استان فعال شده و آسمان بیشتر مناطق خوزستان را گرد و خاک فرا گیرد که در برخی مناطق شعاع دید تا چهار هزار متر هم کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بیشترین دمای هوا در استان خوزستان طی 24 ساعت گذشته مربوط به شهر بستان با 50 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمترین دما نیز مربوط به شهرستان ایذه با 24 درجه بالای صفر بوده است.

به گفته وی در حال حاضر هوای شرجی در شهرستان شادگان 90 درصد، اهواز ،آبادان و ماهشهر نیز 80 درصد است.

وی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده دمای هوای برخی مناطق استان خوزستان و از جمله شهرستان اهواز امروز و فردا به بالای 50 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هاشم بالدی  مدیر کل بحران استانداری خوزستان نیز گفت : به دلیل افزایش دما در این استان مصرف آب و برق در استان بالا رفته که شهروندان برای جلوگیری از قطع آب و برق باید صرفه جوئی نمایند.

وی به شهروندان هم توصیه کرد برای جلوگیری از گرما زدگی بجز در شرایط ضروری از بیرون آمدن از منازل خودداری کنند.

کد خبر : ۳۹۲۹۲۱