خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار اعضای اتاق تعاون قم:

مشوق‌های صادراتی در بودجه ۹۵ گنجانده شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قوانین زاید در مسیر حرکت تولیدکنندگان گفت: این قوانین و آیین نامه ها باید هرچه سریعتر از سوی دولت و مجلس اصلاح شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با اعضای اتاق تعاون استان قم با اشاره به مشکلات کنونی حوزه تعاون وتولید در کشور گفت: متاسفانه در شرایط کنونی قوانین و آیین‌نامه‌های زاید در حوزه تولید وجود دارد از این رو بخشی از این قوانین باید در مجلس حل شده و بخشی از آیین‌نامه‌ها نیز باید از سوی دولت اصلاح و تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: امروز تعاونی‌ها برای فعالیت و توسعه با موانعی مانند قوانین زاید روبرو هستند که قطعا دولت و مجلس باید در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی مرغ‌داران استان قم گفت: در چند سال اخیر مرغ‌داران استان با مشکلاتی از جمله بروز بیماری مواجه شدند که حل و فصل آن باید در دستور کار قرار گرفته و پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت صادرات تولیدات کشور به ویژه محصول مرغ و تخم مرغ تاکید کرد و گفت: در بودجه سال ۹۵ مشوق‌های صادراتی از سوی مجلس تعیین و گنجانده شد اما تا کنون در اجرای آن تعلل شده است.

وی با اشاره به انتقادات تعاون‌گران و تولیدکنندگان به قانون کنونی مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: قطعا باید در این قانون تجدیدنظر شود تا تولیدکنندگان راحت تر فعالیت کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به پیشنهادات مطرح شده درباره تشکیل سازمان تعاون افزود: این مسئله قابل مطالعه و بررسی است اما در کل برای حل مشکلات تعاون‌گران و تولیدکنندگان استان در آینده با وزیر تعاون نشستی برگزار می‌کنم و در مجلس نیز این مسائل رسیدگی خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۲۸۵۷