خبرگزاری کار ایران

«سفر به ایتالیا» سومین کوارتت زهی اردوان وثوقی شد؛

اجرای قطعه یک آهنگساز ایرانی برای اولین بار در فستیوال کیجانا

اردوان وثوقی با سومین کوارتت زهی خود در فستیوال کیجانا حضور پیدا کرده است. این اولین باریست که قطعه‌ای از یک آهنگساز ایرانی در این فستیوال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اردوان وثوقی برای حضور در یک مستر کلاس به آکادمی کیجانا رفته است. این آکادمی مهمترین آکادمی تابستانه اروپا در شهر سیه‌نا ایتالیا است. سال‌ها پیش در این آکادمی شخصیتی مثل سِگوویا گیتارش را درس داده و اردوان وثوقی نیز کلاس‌هایش را همراه  SALVATORE SCIARRINO یکی از مهمترین آهنگسازان ایتالیایی پیش برده است.

فستیوال بین‌المللی کیجانا با حضور بزرگان موسیقی دنیا برگزاری‌ می‌شود و SALVATORE SCIARRINO در پایان دوره‌اش دوازده نفر را برای اجرای قطعه‌شان انتخاب می‌کرد. اردوان وثوقی یکی از آن دوازده نفر بود که قطعه‌ای برای کوارتت زهی با عنوان سفر به ایتالیا نوشت. این قطعه سومین کواتت زهی اردوان وثوقی به‌شمار می‌رود.

این قطعه قرار است امروز در سالن Palazzo Chigi Saracini توسط کوارتت Prometeo اجرا شود. این کوارتت یکی از کوارتت‌های حرفه‌ای این شهر به‌شمار می‌رود و نوازندگان آن به شرح زیر است: 

Giulio Rovighi (Vilolin I

Aldo Campagnari (Violin II

Massimo Piva (Viola

Farncesco Dillon (Cello

اردون وثوقی درباره کوارتت زهی شماره 3 خود اینگونه توضیح می‌دهد: در قطعه‌ای که که اینجا نوشتم از یک تم دیلمان استفاده کردم و قسمتی از سرود ملی ایتالیا. مثل همه قطعات من همه چیز نماد است و با این نمادپردازی‌ها قطعه را ساختم.

کد خبر : ۳۹۲۸۳۸