خبرگزاری کار ایران

در صورت تحقق مستندات قانونی؛

فعالیت معادن سنگ جوشقان استرک متوقف می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی کاشان گفت: درصورت تحقق مستدات قانونی معادن سنگ جوشقان استرک متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان در بازدیده دوره‌ای فرماندار به همراه معاونین از مناطق شهرستان کاشان در جوشقان و استرک گفت: اعتراضات مردمی از مشکلات ناشی از فعالیت معادن سنگ جوشقان استرک به فرمانداری کاشان رسیده است و فرمانداری تلاش می‌کند تا در راستای درخواست‌های مردمی و در صورت کفایت مستندات قانونی نسبت به توقف فعالیت معادن سنگ جوشقان استرک اقدام کند.

عباسعلی قپانی‌پور افزود: گرد و غبار ناشی از فعالیت معادن سنگ جوشقان استرک آلودگی هوای این منطقه را باعث شده و کشاورزان معتقدند که کاهش محصولات کشاورزی آنان را باعث شده است.

وی افزود: مردم روستاهای اطراف این معادن نگران هستند که فعالیت معادن اثر منفی بر روی منابع آب آنان ایجاد شده و در طولانی مدت باعث خسارت بر منابع آب سطحی و زیرزمینی آنها شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان یادآور شد: بهره برداران معادن جوشقان استرک در سال‌های گذشته با جلب رضایت شورای وقت و طی کردن فرآیندهای قانونی، مجوزهای لازم برای بهره برداری از سنگ معادن این منطقه را به دست آورده و بر آن اساس فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: مبنای هر تصمیم گیری، توجه به مباحث کار‌شناسی و فرآیندهای قانونی است و همه ملزم به رعایت و تبعیت از قانون هستیم.

کد خبر : ۳۸۴۳۰۳