خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

افزایش اعتماد عمومی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

اولین جلسه اتاق فکر دادگستری استان تهران در سال ۱۳۹۵ با موضوع ارتقاء قوه قضائیه در افکار عمومی به ریاست رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، ارتقاء قوه قضائیه در افکار عمومی است، هر چند بر اساس طبیعت کار قضایی نیمی از مراجعین از تصمیمات دستگاه قضایی ناخشنود خواهند بود، لیکن نکته مهم این است که عواملی از قبیل اطاله دادرسی، عدم پاسخگوئی مناسب از سوی تعداد محدودی از همکاران و برخوردهای نامناسب آنان، بی‌نظمی در حضور در محل کار و... در رضایتمندی مردم از دادگستری اثرگذار است.

وی ادامه داد: به علاوه نداشتن ارتباط قابل قبول و عدم اطلاع رسانی مناسب به قشرهای خاص و عام جامعه باعث خلاء اطلاعاتی آنان و بعضاً برداشت‌های غیر واقعی از عملکرد قوه قضائیه شده است؛ زیرا اگر مردم از فرآیند دادرسی و مشکلات بر سر راه آن و همچنین خدمات انجام شده آگاه باشند قطعاً از میزان نارضایتی آنان کاسته می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید تلاش کنیم تا با انجام کار تخصصی در این زمینه به راهکارهای مناسبی دست یابیم و موجبات تغییر و اصلاح رفتار‌ها و نگرش همکاران و ارباب رجوع را فراهم نمائیم، البته هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا ضمن ارائه گزارش عملکرد در بخش‌های مختلف در جهت نیل به هدف مذکور گام‌های موثری برداشته شود.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین فوادیان معاون فرهنگی دادگستری استان تهران ضمن بیان فضایل ماه مبارک رمضان در ابعاد مختلف قرآنی، معرفتی و دعائی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در عرصه فرهنگی از جمله اقامه نماز، ترویج مسائل اخلاقی به نحو عام و حرفه‌ای، مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، بصیرت افزائی، ارتقاء درجه بسیجی و ایثارگری، امر به معروف و نهی از منکر و شناخت ناهنجاریهای جامعه، کتابخانه، توسعه نشاط در خانواده و تحکیم آن، پاسخگویی به مردم و در ‌‌نهایت ارتقاء قوه قضائیه در افکار عمومی و مشکلات مطروحه ارائه نمود آنگاه مباحث کار‌شناسی لازم صورت گرفت و مقرر شد در زمان مشخصی، راهکارهای عملی در جهت ارتقاء قوه قضائیه در افکار عموم به نحو مطلوب از سوی اعضاء جلسه به معاونت فرهگی منعکس شود.

کد خبر : ۳۸۴۲۳۵