خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خواستار شد:

واگذاری طرح تفکیک زباله از مبدا به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خواستار برون‌سپاری و واگذاری طرح تفکیک زباله از مبدا به بخش خصوصی شد و گفت: درآمدزایی زباله بیش از شن و ماسه برای شهرداری‌ها است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبانپور پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران گیلان با اشاره به کاهش محسوس ساخت‌وساز در شهرهای گیلان بیان کرد: موضوع مذکور موجب کاهش درآمد شهرداری‌ها در استان شده است.

شعبانپورتصریح کرد: سال گذشته 150 میلیارد تومان برای کمک به شهرداری‌های گیلان از محل اعتبارات ملی پرداخت شد و با کاهش 30 درصدی پرداختی‌ها مواجه بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از کارنامه قابل قبول اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری‌های گیلان در سال 94 خبر داد واظهار کرد: روزانه یک‌هزار و 800 تن زباله در استان تولید می‌شود و با حضور گردشگران این میزان به سه هزار تن افزایش می‌یابد.

شعبانپور به دفن تمام زباله‌ها در گیلان اشاره کرد و تصریح کرد: تنها راه نجات از زباله، تفکیک از مبدا است، زیرا دفن زباله موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سه کارخانه کمپوست در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: فعالیت کارخانه‌های مذکور باید به سه نوبت در شبانه‌روز افزایش پیدا کند.

شعبانپور خواستار برون‌سپاری و واگذاری طرح تفکیک زباله از مبدا به بخش خصوصی شد و گفت: درآمدزایی زباله بیش از شن و ماسه برای شهرداری‌ها است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به درآمدزایی برخی از شهرهای کشور از محل تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و بیان داشت: درآمدزایی شهرداری‌ها در شرایط سخت هنر است و روش مذکور یکی از راهکارهای درآمدزایی محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تمام شهرهای گیلان از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند، گفت: تمام شهرداری‌های استان به‌منظور ایجاد درآمد پایدار در بازآفرینی شهری پاسخگو هستند.

وی بر بازآفرینی شهرهای استان توسط شهرداران تأکید کرد و عنوان کرد: بازآفرینی شهر رشت آغاز شده و اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند موجب ایجاد درآمد پایدار شهری شود.

کد خبر : ۳۷۹۶۵۰