خبرگزاری کار ایران

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد:

منتظر تکلیف نهایی سهمیه سه رشته برای پارالمپیک هستیم

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک گفت که مشخص شدن وضعیت سه رشته به لحاظ کسب سهمیه، ترکیب کاروان ایران را برای حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نهایی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، بهروز برجسته با یادآوری اینکه کسب سهمیه ورزش جانبازان و معلولان ایران برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو از شهریور 93 توسط تیم ملی والیبال نشسته آغاز شد، اظهار داشت: پس از آن ملی‌پوشان ایران در دیگر رشته‌ها به تدریج از حضور در میادین گزینشی مختلف که در سطح آسیا یا جهان برگزار می‌شد، موفق به کسب ورودیه لازم برای شرکت در این دوره بازی های پارالمپیک شدند.

وی تصریح کرد: بر این اساس تا به امروز 88 سهمیه ایران در یازده رشته والیبال نشسته (مردان و زنان)، بسکتبال با ویلچر، فوتبال پنج نفره، دوومیدانی، تیراندازی، تیراندزای با کمان، وزنه‌برداری، جودو، قایقرانی، دوچرخه‌سواری و شنا قطعی شده است.

به گفته برجسته تعداد سهمیه‌های پارالمپیک برای هر یک از رشته‌های تیمی والیبال نشسته مردان و زنان و همچنین بسکتبال با ویلچر 12 سهمیه محاسبه می‌شود. این تعداد در فوتبال پنج نفره 10 سهمیه خواهد بود. مجموع سهمیه‌های به دست آمده در این رشته‌های تیمی در کنار 19 سهمیه دوومیدانی، 6 سهمیه تیراندازی با کمان و وزنه‌برداری، 5 سهمیه تیراندازی، 3 سهمیه جودو همراه با یک سهمیه در رشته‌های قایقرانی، دوچرخه‌سواری و شنا مجموع سهمیه‌های مصوب ایران برای پارالمپیک ریو را تشکیل می‌دهند.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه تا به امروز 9 سهمیه بیشتر از پارالمپیک لندن به‌دست آمده، در حالیکه همچنان احتمال افزایش این تعداد سهمیه وجود دارد، ادامه داد: منتظر تعیین تکلیف نهایی سهمیه پارالمپیک در سه رشته دوومیدانی، تیراندازی با کمان و تنیس با ویلچر هستیم. از میان این رشته‌ها برای تنیس با ویلچر درخواست وایلدکارت (سهمیه اعطایی) داده‌ایم که نتیجه آن تا اواسط تیرماه مشخص می‌شود. تیم ملی تیراندازی با کمان هم از دو روز دیگر رقابت‌های خود در آخرین مرحله مسابقات گزینشی پارالمپیک را آغاز می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که از این میدان صاحب یک سهمیه شویم. اگر هم در این رقابت‌ها نتیجه لازم به دست نیاید، درخواست وایلد کارت خواهیم داد.

وی افزود: همچنین برای دوومیدانی که تا به امروز از حضور در سه رویداد مسابقات جهانی قطر و مسابقات بین‌المللی فزاع و مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه در امارات صاحب 19 سهمیه شده است، یک مرحله توزیع سهمیه دیگر انجام می‌شود. در این مرحله ظرفیت سهمیه‌های پارالمپیکی دوومیدانی ایران کامل می‌شود.

برجسته در پایان گفت: با مشخص شدن تکلیف سه رشته دوومیدانی، تیراندازی با کمان و تنیس با ویلچر به لحاظ کسب سهمیه جدید یا سهمیه اعطایی، ترکیب کاروان ایران برای پارالمپیک ریو به لحاظ تعداد سهمیه نهایی خواهد شد. حداکثر تا اواسط تیرماه در این زمینه به نتیجه مشخصی خواهیم رسید.

 

کد خبر : ۳۷۹۴۸۹