خبرگزاری کار ایران

نامه نماینده پیشین آبادان به سیدحسن نصرالله:

شما درس بزرگی به مدعیان ولایت‌مداری در ایران دادید

سیدحسین دهدشتی در نامه‌ای به سیدحسن نصرالله، از مواضع او در متهم نکردن بی‌دلیل اسراییل در جریان شهادت شهید سیدمصطفی بدرالدین و نشان دادن چهره واقعی اسلام در منازعات سیاسی تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در متن این نامه در اختیار خبرگزارس کار ایران قرار گرفت، آمده‌است:

برادر بزرگوارم جناب سید حسن نصرالله

دبیر کل حزب‌الله لبنان

با سلام و عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت فرمانده و مجاهد بزرگ، شهید سیدمصطفی بدرالدین به این وسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را از سخنان حضرتعالی در هفتمین روز شهادت ایشان ابراز دارم.

حضرتعالی سخنانی ایراد کردید که مدت هاست در مناسبات سیاسی داخلی کشور ما فراموش شده است. کشوری که قاموس ادب و ناموس شیعه است اما گاه در بزنگاه رویدادها و حوادث روزگار فراموش می کند که شیعه وارث صداقت و راستی و امانت امین مکه است و باری از تعهد و التزام به پاکی و راستی را بر دوش خود همواره حمل می کند. باری که سبکی پر پرندگان دارد اما در  اصل از سنگینى کوه ها هم بیشتر است.

تقوای سیاسى در دنیای سیاسی ماکیاولی های مدرن که برای رسیدن به هدف هر گفته و عملی را مجاز می دانند،ممکن است  جمله خنده داری به نظر برسد، اما مگر نه که ما خود را وارثان ائمه ای می دانیم که خود مظهر و سرچشمه راستی و درستی اند؟

شما حقیقتاً معنای تقوای سیاسی و ولایتمداری و عمل به منویات مقام معظم رهبری را که بارها در بیان گفته بودید درعمل به منصه ی ظهور رساندید. شما نشان دادید که بوسه ای که بر بازوی مقام معظم رهبری زدید نه از باب تظاهر، که از اخلاص شما نشات گرفت. رفتاری که شما با دشمن صهیونیستی پیش گرفتید، نمود رسیدن از اخلاص عملی به اخلاص ذاتی بود. عدم متهم کردن آن در میانه ی میدان کارزار سیاسی و نظامی درس بزرگی به برخی مدعیان ولایت مداری درایران داد که ولایت مداری به عمل است نه به حرف. کسانی که به دلیل کمترین اختلاف نظر سیاسی، دیانت و سلامت اخلاقی و اقتصادی رقبای سیاسی خود را زیر سوال میبرند و به قول حضرت امام خمینی به لجن می کشند.

شما دشمن دیرین را با جوانمردی مولاوار متهم نکردید، اما دریغ که در این روزگار از برادرانتان و برادرانم چه رفتارهای خلاف شرع و چه تهمت های شنیع و چه جسارت های ناگفتنی به بهانه دفاع از آرمان های مشترک سر نمی زند.

پس از شنیدن صحبتهای شما که یادآور مکتب اخلاقی امام موسی صدر بود به شیعه بودن خود بالیدم. درسی تازه در محضر عالِمِ عامل به سیره و سخن اهل بیت علیهم السلام گرفتم و امید که من نیز و برادرانم در جناح های سیاسی و گروه ها این تذکار را آویزه ی گوش کنند.

توفیق و سلامت و سعادت شما را خواستارم و برای خودم و شما در نهایت آرزوی شهادت در رکاب عصاره ی راستی و درستی همه تاریخ، حضرت حجت الله، صاحب العصر والزمان را می کنم که شهادت آخرین منزل مردان راستین است.

سید حسین دهدشتی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی

10 خرداد 1395
 
به گزارش ایلنا، سیدحسن نصرالله، در مراسم هفتم شهید سیدمصطفی بدرالدین گفته بود:  عده‌ای گفتند چرا حزب الله در مورد شهادت سید بدرالدین اسرائیل را متهم نکرد. ما در جنگ روانی دروغ نمی‌گوییم.  ما با بررسی ترددات هوایی، آرایش نیروهای اسرائیل و صحنه‌ انفجار هیچ دلیلی برای متهم کردن اسرائیل نیافتیم، اگر نه متهمش می‌کردیم. برای متهم کردن اسرائیل توسط ما، دلیل ظنی نیز کافی است و نیازی به دلیل قطعی نیست، اما در این مورد هیچ دلیلی وجود نداشت.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: اسرائیل بیش‌ترین نفع را از این شهادت می‌برد اما این طور نیست که ما کسی را به دلایل سیاسی متهم کنیم! ما اهل جنگ روانی هستیم اما نوعی جنگ روانی متفاوت با همه‌ی شیوه‌های جهان. در جنگ روانی ما هیچ فریب، دروغ و تحریفی راه ندارد. این نوع جنگ در تاریخ بشر مگر در زمان رسول الله(ص) بی‌سابقه است.

به گزارش ایلنا، سیدحسین دهدشتی نماینده پیشین آبادان در مجلس، در هفته آخر کاری مجلس نهم در نطقی به موضوع تقوای سیاسی و رعایت آن در منازعات سیاسی بین گروه‌های سیاسی پرداخته بود که مورد انتقاد شدید نمایندگان موسوم به جبهه پایداری قرار گرفت.

کد خبر : ۳۷۶۱۹۱