خبرگزاری کار ایران

حسن‌زاده و رحیمی‌زاده، نامزد جایزه‌ی آسترید لیندگرن

فرهاد حسن‌زاده و پژمان رحیمی‌زاده به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن سال 2017 معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، گروه انتخاب کانون به عنوان یکی از 3 گروه معرفی نامزد دریافت این جایزه در ایران، پس از بررسی‌های کارشناسی فرهاد حسن‌زاده چهره‌ی مطرح ادبیات کودک و نوجوان را در بخش نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده را در بخش تصویرگری به اهدا کنندگان این جایزه معرفی کردند.

همچنین در بخش طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی این رویداد فرهنگی نیز کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن معرفی شده است.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، یکی از بزرگ‌ترین جایزه‌های جهانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.

آسترید لیندگرن، بانوی نویسنده‌ی سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است که در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست.

این جایزه هرساله به مناسبت گرامی‌داشت یاد این نویسنده با حضور بیش از 60 کشور دنیا و با هدف افزایش کیفیت آثار حوزه ادبیات کودک و نوجوان و تقویت حقوق کودکان در جهان برگزار می‌شود.

در ایران هم‌چون سال‌های گذشته "کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان" ، " شورای کتاب کودک" و"مرکز پژوهشی ادبیات کودک"به معرفی نامزد‌های  دریافت جایزه سال 2017 می‌پردازند.

سال گذشته نیز مصطفی رحماندوست در حوزه نویسندگی و پژمان رحیمی‌زاده در حوزه تصویرگری به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی شده بودند.

کد خبر : ۳۷۳۹۷۴