خبرگزاری کار ایران

نقش تاثیرگذار بانک رفاه در موفقیت طرح ملی تحول نظام سلامت

در همایش مراقبت از دستورهای طرح تحول نظام سلامت، از حضور ثمر بخش بانک رفاه در موفقیت طرح ملی تحول نظام سلامت کشور قدردانی به عمل آمد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه؛ صدقی مدیر عامل بانک در این همایش طی سخنانی با تأکید بر اینکه یکی از اصلی ترین استراتژی های بانک، فعالیت در حوزه سلامت و حمایت از این بخش است، گفت: بانک رفاه با تجهیز منابع از سراسر کشور و جمع آوری نقدینگی، همکار و سهیم در طرح تحول نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به ویژه سازی طرح های بانک در حوزه سلامت، تصریح کرد: برای حضور قدرتمند در نظام سلامت، بانک رفاه اقدامات و مأموریت های ویژه ای برای خود تدارک دیده است. اقداماتی از جمله حمایت از تجهیز و ساخت بیمارستان ها، حمایت از داروخانه ها و ارائه خدمات مطلوب به جامعه پزشکان کشور به منظور تأمین منابع مالی و تجهیز و خرید مطب.

وی بر همکاری منظم و هماهنگ تمامی ارکان بانک برای اجرای دقیق تفاهم نامه چهارجانبه تاکید کرد و اظهار داشت: بانک رفاه این طرح را با سرعت مطلوبی به پیش برده است این طرح یک طرح ملی است و بانک رفاه خود را ملزم به حضور گسترده در تحقق آن می داند.

در ادامه دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی، طرح تحول نظام سلامت را اقدامی بسیار مهم و سرنوشت ساز توسط دولت یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه امروز برای آن جمع شده ایم تلاش برای احقاق حقوق شهروندی است.

وی پیش شرط تحقق تحول در نظام سلامت و به تبع آن دستیابی به اهداف تفاهم نامه چهار جانبه بین دو وزارتخانه کار و بهداشت ، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه را تعامل، همکاری و همدلی دانست و تصریح کرد: رسیدگی به سلامت جامعه و تحول در آن یک طرح ملی، بلند مدت و دارای تاثیرات گسترده است که با انعطاف پذیری و همکاری فهیمانه بین نهادهای ذیربط خیر و برکت جمعی فراوانی نصیب جامعه خواهد شد.

در ادامه دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی با اشاره به اهمیت طرح تحول نظام سلامت کشور، اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های دولت پس از رفع تحریم ها توجه به سلامت جامعه بوده است. مهم ترین گام در توجه به سلامت جامعه پیگیری و اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که یک آبرو و سرمایه اجتماعی برای کشور و دولت در پی داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخت چند بیمارستان، اهدای آمبولانس به مناطق محروم و احداث خانه های بهداشت در مناطق پیرامونی را از جمله دستاوردهای اولیه طرح ملی تحول در نظام سلامت دانست و خاطرنشان ساخت: در مسیر هر یک از اقدامات یک چالش بزرگ به عنوان رسیدگی به اسناد پزشکی وجود داشت که با حمایت دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و دکتر صدقی مدیر عامل بانک رفاه به عنوان عامل سوم بر طرف شده است.

وی با قدردانی از حضور ثمربخش بانک در این طرح، تاکید کرد: پیگیری کردن بانک در این زمینه تحسین برانگیز است. دکتر صدقی به صورت روزانه پیگیر این طرح و تفاهم نامه است. آنچه که مهم است هماهنگی و تعامل بین دستگاه های استانی علوم پزشکی با بانک رفاه است.

گفتنی است همایش مراقبت از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و بررسی تفاهم نامه چهار جانبه وزارتخانه ها تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه با حضور دکتر ربیعی و هاشمی وزیران تعاون کار و رفاه اجتماعی و بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دکتر صدقی مدیرعامل بانک رفاه 27 اردیبهشت ماه سالجاری در سالن همایش وزارت بهداشت برگزار شد.

کد خبر : ۳۷۳۷۹۰