خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست خبری برای جشنواره سال آینده؛

جزئیات نخستین جشنواره موسیقی سبز اعلام شد

نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی امروز (دوشنبه 3 خرداد) با حضور شهرداد روحانی، اردشیر کامکار، هنگامه اخوان، هانا کامکار، محسن روحانی و تعدادی دیگر از شورای سیاست گذاری در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای این نشست محسن روحانی (دبیر نخستین جشنواره موسیقی سبز) گفت: جشنواره موسیقی سبز به همراه  جشنواره فیلم سبز از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است که بر اساس سیاست های این سازمان در جهت تاثیرات مسائل فرهنگی و هنری در تبیین حفاظت از محیط زیست انجام می شود.

او ادامه داد: جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی ارکسترال و کرال، ترانه و موسیقی‌های کودکانه، موسیقی مدرن، راک، جَز، بلوز، تلفیقی و موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می‌شود. همچنین در بخش جانبی نیز موضوع ساخت نماهنگ مورد توجه قرار گرفته است و امیدوارم در راستای این اهداف بتوانیم آثار قابل توجهی را دریافت کنیم.

روحانی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره؛ اظهار کرد: نخستین جشنواره موسیقی سبز روز دوم اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با روز جهانی زمین در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و در آن مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر می‌شود. ما مجموعا بیست و یک اثر برتر را معرفی خواهیم کرد که منتخب گروه‌ها هشت سکه و در بخش نماهنگ گروه منتخب 6 سکه دریافت خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه شرایط به‌گونه‌ای است که ما با برگزاری جشنواره یکسال فاصله داریم و بسیاری از هنرمندان می‌توانند با ساخت موسیقی از این جشنواره عقب نمانند. علاوه بر آن ما امیدواریم که اعضای شورای سیاست‌گذاری نیز بتوانند با اجراهای صحنه‌ای یا ارسال آثارشان ما را همراهی کنند. البته تجلیل از هنرمندان فعال موسیقی در حوزه محیط زیست و برگزاری ۶ شب ویژه موسیقی نواحی در چند استان کشور از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفتیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری مداوم این جشنواره بیان کرد: امیدواریم اتفاقی که برای دوره‌های گذشته جشنواره‌های هنری سازمان محیط زیست اتفاق افتاد، دیگر رخ ندهد و ما بتوانیم به صورت مستمر این جشنواره‌ها را برگزار کنیم. جشنواره موسیقی سبز در دور اول به صورت ملی برگزار می‌شود و ما تلاش می‌کنیم در دوره‌های بعد این رویداد در قالب بین‌المللی برگزار شده و کشور جمهوری اسلامی ایران گرانیگاه توجه محیط زیست باشد چراکه موسیقی ایران هم ظرفیت آن را دارد تا به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های محیط زیستی شناخته شود.

شهرداد روحانی (آهنگساز و رهبر ارکستر) نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: من مدتی‌ست که تور کنسرت‌های خود را در ایران برگزار می‌کنم و در طول این مدت نزدیک به شش هزار مخاطب داشتم. در این کنسرت‌ها من قطعه‌ای با عنوان پروانه را اجرا می‌کنم که همیشه پیش از اجرای آن توضیحاتی را برای مخاطبان ارائه می‌کنم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه موسیقی من بی‌کلام است و طبیعتا رساندن پیام به واسطه آن سخت‌تر است اما تلاش کردم تا با صحبت‌هایم و فضای موسیقی به مردم بگویم که محیط زیست ما باید به شکلی باشد که حتی یک پروانه هم در آن احساس خطر نکند.

محمد درویش (مدیر دفتر مشارکت های سازمان حفاظت از محیط زیست) نیز در پایان این نشست خبری گفت:  انگیزه‌ها و دغدغه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست در برگزاری این جشنواره  این بوده که بتوانیم دغدغه‌های محیط زیستی را در گروه‌های موسیقی ایجاد کنیم و بتوانیم آفریننده یک جنبش اجتماعی باشیم که در آن هنرمندان بهترین آثار موسیقی و ترانه‌های خود را در حفاظت از محیط زیست اجرا کنند.

کد خبر : ۳۷۳۶۳۰