خبرگزاری کار ایران

بازی‌های تدارکاتی با ژاپن و استرالیا تاکتیک ما را رو می‌کند

بهنام محمودی: اگر با بداقبالی روبه‌رو نشویم به المپیک می‌رویم

پیشکسوت والیبال می‌گوید بازی‌های تدارکاتی به ژاپن و استرالیا هم می‌تواند به سود ما باشد و هم به ضرر ما.

بهنام محمودی، کارشناس والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازی‌ دوستانه تیم ملی ایران مقابل چین و دیگر دیدارها تدارکاتی قبل از مسابقات گزینشی المپیک می‌گوید: بازیکنان ایران نشان دادند که تمرینات خوب و پرفشاری را پشت سرگذاشته‌اند و از انگیزه بالایی هم برخوردارند. زیرا با توجه به مسافت زیاد ایران و ژاپن و خستگی راه توانستند تیم چین را شکست دهند و با انرژی و روحیه مناسبی به مصاف لهستان بروند.

او ادامه می‌دهد: بازی‌های تدارکاتی ایران با تیم‌های قدرتمند نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت. ولی موضوعی که این دیدار‌ها را زیر سوال می‌برد نزدیکی مسابقات گزینشی است. ما با دو تیم ژاپن و استرالیا که به نوعی جزو اصلی‌ترین رقیبان ما برای رسیدن به المپیک محسوب می‌شوند بازی تدارکاتی خواهیم داشت که می‌تواند تاکتیک‌های تیم ما را رو کند و همچنین این شرایط را تیم‌های روبه‌رو هم دارند. به نوعی این بازی‌ها می‌تواند هم برای ما سود داشته باشد و هم ضرر.

محمودی در خصوص عمکرد لوزانو در تیم ملی والیبال اضافه می‌کند: باید توجه داشت که همه مربیان خارجی تیم ملی والیبال ایران توانسته‌اند تاثیرات مثبتی بگذارند و این موضوع با آمدن مربی باسابقه‌ای مانند لوزانو ادامه پیدا می‌کند. لوزانو از کارنامه خوبی برخوردار است و در جهان مربی شناخته شده‌ای محسوب می‌شود ولی در مورد تاثیرات او بر تیم ملی ایران باید بعد از به اتمام رسیدن مسابقات گزینشی المپیک صحبت کرد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران به همبستگی و همدلی بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به المپیک اشاره می‌کند و می‌گوید: همبستگی و هم‌دلی بازیکنان ایران در جهان شناخته شده است. در مسابقات گزینشی المپیک لندن ما با بدشناسی نتوانستیم به المپیک صعود کنیم و اگر این بار با بداقبالی روبه‌رو نشویم همه چیز برای صعود به المپیک آماده است.

 

 

کد خبر : ۳۷۳۵۸۵