خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از ۱۳۰ نماینده در فراکسیون امید حضور دارند/ ترکیب هیات رئیسه فراگیرتر می‌شود

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: قصد داشتم از حضور در هیئت رئیسه انصراف دهم، اما نظر دوستان این بود که انتخابات به روش دموکراتیک انجام شده و بهتر است از ابتدای کار این روش را به هم نزنیم.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به انتقادهای مطرح شده از هیات رئیسه این فراکسیون اظهار داشت: اعضای فراکسیون امید از همان ابتدا این نظر را داشتند که ترکیب هیات رئیسه باید ترکیب فراگیری باشد و اگر این مسئله اتفاق می‌افتاد، خیلی بهتر می‌بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید افزود: وقتی نتیجه آرا مشخص شد، بنده و یکی دیگر از دوستان پیشنهاد دادیم که از هیات رئیسه کناره گیری کنیم تا یکی از برادران اهل سنت و یا یکی از نمایندگان زن در ترکیب هیات رئیسه قرار بگیرند.

رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم و هشتم افزود: با توجه به آنکه ترکیب معرفی شده، ترکیب موقتی برای زمانی تقریبا یک‌ماهه بود نظر دوستان این بود که انتخابات به روش دموکراتیک انجام شده و این نتیجه حاصل شده و بهتر است از همان ابتدای کار این روش دموکراتیک را به هم نزنیم؛ با این حال این باور در ذهن همه وجود دارد که موفقیت وقتی حاصل می‌شود که همه اقشار و آحاد و گروه‌ها احساس مشارکت در امور بکنند و اطمینان دارم در ترکیب هیات رئیسه دائمی فراکسیون این نقایص اصلاح خواهد شد.

تابش در پایان تصریح کرد: در اساسنامه موقت حضور ۹ نفر در هیات رئیسه فراکسیون امید پیش‌بینی شده است و احتمالا فراکسیون با حضور بالغ بر۱۳۰ تا۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس دهم تشکیل خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۳۵۳۳