خبرگزاری کار ایران

انریکه: این فصل برای من از فصل گذشته آسان‌تر گذشت

سرمربی بارسلونا گفت:‌ بارسا برای بازی هجومی ساخته شده است اما گاهی هم باید دفاع کنیم.

به گزارش ایلنا، لوئیس انریکه در واکنش به پیروزی 2 بر صفر بارسلونا برابر سویا در فینال جام حذفی اسپانیا که دومین جام کاتالان‌ها پس از قهرمانی‌شان در لالیگا را به ارمغان آورد، گفت: این یک پایان تماشایی برای این فصل ما بود. ما همه پنج فینال‌مان را برای فتح لالیگا بردیم. این یکی هم برای ما فینال سختی بود، چون دقایق زیادی از بازی، 10 نفر به کارمان برابر یک تیم خوب ادامه دادیم. این تیم از گروهی قهرمان تشکیل شده است که با همه سختی‌هایی که در طول فصل با آن مواجه شده‌اند، می‌توانند رقابت کنند و ما برای هواداران‌مان که به اینجا آمده‌اند تا در پایان فصلی فوق‌العاده در کنارمان باشند، بسیار خوشحالیم.

انریکه ادامه داد: این تیم بیشتر از این نمی‌تواند شخصیتش را نشان دهد. ما باید دفاع می‌کردیم و تیم هم کارش را عالی انجام داد. همه بازیکنان ما بیشتر از توان‌شان تلاش کردند. بارسا برای حمله کردن ساخته شده است، اما مسلماً گاهی اوقات ما مجبور به دفاع می‌شویم و باید فضاها را ببندیم و چشم به ضدحمله داشته باشیم. در هفته‌های پایانی فصل ما از نظر دفاعی بسیار پیشرفت کردیم.

سرمربی کاتالان‌ها ادامه داد: این بارسا چیزی برای اثبات کردن به کسی ندارد. بازیکنان ما در طول سال‌های اخیر با مربیان متفاوت جام‌های زیادی برده‌اند. آنها از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی هستند. همان‌طور که در هفته آخر لالیگا مجبور شدیم با تمام توان‌مان بازی کنیم، این بار در فینال جام حذفی نیز مجبور شدیم با حداکثر توان‌مان تلاش کنیم.

بارسلونا فصل گذشته در اولین فصل مربیگری لوئیس انریکه سه‌گانه قهرمانی برد، اما امسال تنها دو جام را کسب کرد. انریکه در مقایسه میان این دو فصل گفت: امسال برای ما در قیاس با سال گذشته آسان‌تر بود. سال اول همیشه خاص است. بازیکنان باید به شیوه حرف زدن شما و برنامه‌ریزی‌تان برای بازی‌ها عادت کنند. چیزهای زیادی در سال اول مربیگری‌تان در یک تیم هست که کارتان را سخت می‌کند.

 

کد خبر : ۳۷۳۵۰۰