خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل:

یمن به «میدان مین» تبدیل شده است

سازمان عفو بین‌الملل ضمن انتقاد از اقدام ائتلاف سعودی به بمباران مناطق مختلف یمن با استفاده‌های از بمب‌های خوشه‌ای، تصریح کرد که مناطق مختلف یمن اکنون به میدان‌های مین تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‎الملل، روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای هشدار داد بمب‌های خوشه‌ای منفجر نشده‌ای که ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی علیه مواضع جنبش «انصارالله» در شمال یمن از آنها استفاده می‌کند، برخی مناطق را به «میدان‌های مین» تبدیل کرده است.

این سازمان با اعلام این‌که در میان اشخاص کشته و معلول شده بر اثر انفجار این بمب‌ها، کودکانی نیز به چشم می‌خورند، کمک جامعه جهانی را برای پاک‌سازی این مناطق از مین‌ها خواستار شد و از ائتلاف سعودی خواست به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای پایان دهد.

عفو بین‌الملل در این بیانیه افزود: «کشورهای بانفوذ باید از ائتلاف عربی بخواهند استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را که به لحاظ بین‌المللی استفاده از آنها ممنوع است، متوقف کند.»

عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی، از حدود 14 ماه پیش مناطق مختلف یمن را هدف حملات جنگنده‌ها قرار داده است.

 

کد خبر : ۳۷۳۴۹۶