خبرگزاری کار ایران

در همایش مشترک اداره کل تعاون و آموزش و پرورش استان عنوان شد:

سهمیه 5 هزارنفری اداره‌کل تعاون آذربایجان‌غربی برای آموزش افراد بی‌سواد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۹۴

همایش مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان با محوریت شتاب بخشی به ریشه کنی بی سوادی در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «رضا نقـی زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در همایش مشترک یک روزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش و مدیران روسای تعاون وکار رفاه اجتماعی که با محوریت شتاب بخشی به ریشه کنی بی سوادی در سالن اجتماعات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، امر ریشه کنی بیسوادی را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مسئولان در سطح استان، عنوان کرد.

وی افزود: وجدان کار و تولید محصول بیشتر و افزایش بهره وری درکارخانه ها با سواد حاصل می شود و با سواد است که کارگر ایرانی کالای با کیفیت تولید می کند تا کسی حاضر نشود کالای خارجی بخرد.

در ادامه «محمدرضا نجفی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: جایگاه استان آذربایجان غربی در خصوص نرخ باسوادی از میانگین کشوری پایین است.

وی با بیان اینکه از 6 استان کشور خواسته شده تا برنامه شتاب بخشی تدوین کنند و در قالب این برنامه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری در این خصوص شده اند؛ افزود: سهمیه اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان در برنامه 4 ساله، آموزش 5هزار نفر در نظر گرفته شده است که برای سال جاری باید هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

نجفی اذعان کرد: بر اساس سرشماری سال 90، تعداد 249هزار نفر بیسواد در سطح استان وجود داشت که هم اکنون این رقم به 145هزار نفر در گروه سنی 10 الی 49 ساله رسیده و این بیسوادان جز مولدین کشور هستند و تاثیر گذاری آنی در مشارکت ها دارند .

وی در ادامه به تفاوت سوادآموزی با آموزش ابتدایی اشاره کردند و گفت: در آموزش ابتدایی برای 20 سال آینده سرمایه گذاریی می کنیم اما در سوادآموزی جوان 20 الی 35 ساله در کشاورزی و اقتصاد و نظام اجتماعی تاثیر گذار است؛ سواد به عنوان چراغ قوه ای است تا راه را برای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی روشن نماید ومانع افتادن او در چاله های زندگی باشد لذا برای افزایش سطح بهداشت سلامت ، افزایش سطح در آمد عمومی خانواده به افراد با سواد نیازمندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز