خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات و محیط ‌زیست شهرداری مشهد:

نمایشگاه گل و گیاه مشهد از 15 اردیبهشت برگزار می‌شود

معاون خدمات و محیط ‌زیست شهرداری مشهد از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، خلیل‌الله کاظمی امروز، 13 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری مرکز برگزار شد، در خصوص این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه از 15 تا 19 اردیبهشت ماه، در فضایی به مساحت 30 هزار مترمربع و با 600 غرفه در نمایشگاه بین‌‌المللی از 15 تا 19 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند از ساعت 17 تا 22 و در روز جمعه از 11 تا 23 است از این نمایشگاه که 350 شرکت مرتبط با گل و گیاه و مبلمان شهری در آن حضور دارند، دیدن کنند.

کاظمی در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مشهد، گفت: حمایت از تولیدات گل و گیاه، رفع نیازهای خانواده‌ها و افزایش سرانه تولید و مصرف گل برای ایجاد بسترهای لازم در توسعه آن از جمله اهداف مهم برای برگزاری این نمایشگاه است.

معاون خدمات و محیط‌ زیست شهرداری مشهد ادامه داد: سرانه مصرف گل در جهان 77 شاخه در سال بوده که این سرانه در ایران 14 شاخه است و باید برای افزایش سرانه از ظرفیت‌های لازم استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه برای دومین سال از حضور شرکت‌هایی در خصوص فضای سبز و مبلمان شهری استفاده کرده‌ایم همچنین غرفه‌هایی برای آموزش و نحوه نگهداری از گیاهان برای خانواده‌ها تعیین شده است.

کاظمی با بیان اینکه امسال نیز طرح درختکاری برای منازل مسکونی در این نمایشگاه وجود دارد، گفت: سالانه 120 میلیارد دلار از فروش گل در جهان درآمد کسب می‌شود که 90 میلیارد دلار آن سهم کشور هلند بوده و تنها 1.5 درصد از آن سهم ایران است؛ این در صورتی است که ایران به دلیل اقلیم و آب و هوای متنوع دارای انواع گل و گیاه بوده، اما در این زمینه توسعه و تولیدی نداشته است.

معاون خدمات و محیط‌زیست شهرداری مشهد عنوان کرد: طی 10 روز گذشته پنج بوستان در منطقه 10 شهرداری به بهره‌برداری رسید؛ سرانه فضای سبز که در پایان سال گذشته 13.05 مترمربع بوده است سال جاری با اعتبارات تخصیص یافته به بالای 13.5 مترمربع خواهد رسید.

احمدرضا سلامی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری مشهد در ادامه این نشست و در خصوص اجرای طرح باغ‌بام، اظهار کرد: تاکنون 41 هزار مترمربع پروانه برای اجرای باغ‌بام صادر شده است که از این میزان 39 هزار مترمربع مربوط به منطقه ثامن است؛ 4500 مترمربع از این پروانه‌ها اجرا و پایان یافته است.

وی با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای اجرای طرح باغ‌بام در سال جاری تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است به ازای هر مترمربع از طرح‌های گل‌کاری، درختچه و درخت در طرح باغ‌بام 200 هزارمترمربع به مالک کمک کند و مابقی آن را شخص مالک پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری مشهد ادامه داد: به ازای هر مترمربع از طرح گل‌کاری در پشت‌بام 400 هزار تومان، طرح درختچه 500 هزار تومان و طرح درخت 600 هزار تومان هزینه وجود دارد.

کد خبر : ۳۶۷۲۷۴