خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا:

یارانه خانوارهای بالای 5 نفر حذف نمی‌شود

غلامرضا کاتب گفت: در سال‌های قبل به دولت ابلاغ کردیم که افراد پر درآمد را مشخص کند اما دولت به دلیل نداشتن ساز و کار مناسب در مشخص کردن این افراد موفق نبود.

سخنگوی کمیسیون و برنامه‌و بودجه که از مخالفان مصوبه مجلس درخصوص حذف یارانه‌بگیران است در گفت‌وگو با ایلنا در بیان علل مخالفت خود اظهار داشت: ما باید قوانینی به تصویب برسانیم که امکان اجرایی شدن آن وجود داشته باشد.

غلامرضا کاتب ادامه داد: ما در سال‌های قبل در قالب قانون به دولت ابلاغ کردیم که افراد پر درآمد را مشخص کند اما دولت به دلیل نداشتن ساز و کار مناسب در مشخص کردن این افراد موفق نبود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که مصوبه مجلس عدد 24 میلیون نفر ذکر شده در بند دیگر همین مصوبه قید شده است که خانوارهای بالای 5 نفر از حذف یارانه معاف هستند در نتیجه این عدد غیر منطقی است.

وی افزود: دولت با این مصوبه نمی‌تواند افراد جدیدی را حذف کند زیرا قبلا 4 ملییون نفر را حذف کرد که یک میلیون آن اعتراض کرده‌اند و دوباره به سیستم بازگشتند و در نهایت سه میلیون نفر حذف شدند.

وی در پایان تصریح کرد: این مصوبه نیازمند شفاف‌سازی و روشن‌گری است تا دولت سردرگم نشود و بتواند آن را اجرا کند هر چند پیدا کردن افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند و بالای 3 میلیون تومان در ماه درآمد دارند برای دولت بسیار سخت است.

کد خبر : ۳۶۱۸۹۱