خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز دندان‌پزشکی صورت گرفت

یادداشت وزیر بهداشت درباره طرح‌ سلامت دهان و دندان

وزیر بهداشت یادداشتی به مناسبت روز دندان‌پزشکی نوشت.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در یادداشتی به مناسبت روز دندان‌پزشکی نوشت: خداوند بزرگ و مهربان را سپاس که آغاز سال‌جدید و جوشش دوباره زندگی در کالبد طبیعت را با ایام دل‌انگیز تولد یگانه دخت پیامبر مهربانی‌ها همزمان کرد.

به شکرانه این روزها، سالروز اجرای طرح تحول سلامت‌دهان به عنوان اقدامی موثر، عملی خداپسندانه و خدمتی بزرگ به ملت شریف ایران‌زمین را گرامی می‌داریم و با اتکال به رحمت‌الهی و امید به همدلی و همزبانی، خردورزی و همت بلند شما عزیزان جامعه دندان‌پزشکی و همراهان عرصه سلامت دهان و دندان؛ گام‌های بعدی را استوارتر از گذشته بر می‌داریم. اطمینان دارم با نگاهی موشکافانه به خدمات پیشین و ترسیم چشم‌اندازی برای امروز و فردای پیش‌روی خود، به این مهم دست خواهیم یافت.

دوستان‌گرامی، عمر مفید همه انسان‌ها به سرعت سپری می‌شود و امکان خدمت به مردم در مسیر تخصصی که آموخته‌ایم بسیار زودتر از آن‌چه می‌اندیشیم، از دست می‌رود. پس به عنوان مسئول سلامت هموطنانم و معلم و طبیبی برخاسته از جمع دانشگاهیان کشور، خدمت شما دندان‌پزشکان محترم می‌گویم، آنچه از من و شما باقی خواهد ماند، ارائه خدمتی خالصانه و بی‌شائبه به امید زدودن دردی از چهره تکیده بیمارانی است که سلامت خود را به امانت به دانش و تجربه ما می‌سپارند تا دوباره زندگی سالم، پر نشاط و شادی را تجربه کنند.

همراهان مصمم و شریف عرصه سلامت دهان و دندان؛ در سالی‌که گذشت به همت والای همکاران شما در وزارت‌بهداشت، گام‌های اولیه و البته بسیار موثری در مسیر گسترش نظام سلامت دهان در کشور برداشته شد. برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی در کنار تقویت و تجهیز نظام شبکه ارائه خدمات از یک‌سو و حرکت به سوی تعریف ساختاری هدف‌مند و برنامه‌محور از سوی دیگر، سبب شده به رغم غفلت از امر سلامت دهان طی دهه‌های گذشته، بتوان به فردایی بهتر برای سلامت مردم امیدوار بود.

اینک در تداوم این راه پر فراز و نشیب، بر خود فرض می‌دانم ضمن آرزوی سلامت و سربلندی یکایک‌تان و قدردانی از همراهی شما عزیزان، دست همکاری و مودت‌تان را به گرمی بفشارم و امید داشته باشم،  هم‌گام با هم و از همین آغازین روزهای سال نو، طرح سلامت دهان هموطنان عزیز را با تلاش بیشتر و تدبیر، به انجامی خداپسندانه و شایسته برسانیم.

کد خبر : ۳۶۰۷۳۴