خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط 3500 کیلو گرم موادغذایی غیر قابل مصرف در سردشت

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سردشت از کشف و ضبط 3500 کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف در این شهرستان، خبر داد.

«احمد امینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سردشت، در خصوص عملکرد بازرسان بهداشتی که در ایام تعطیلات نوروز جهت امنیت سلامت مسافران نوروزی و شهروندان صورت گرفته شده بود گفت: بازرسان بهداشتی در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بالغ بر 1951 مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی را مورد بازدید قرار دادند که از این تعداد 8 مورد به دادگاه معرفی و 3 مورد تعطیل و تعداد 176 کارت بهداشتی صادر شد.

وی در ادامه از کشف و ضبط موادغذایی فاسد شده توسط بازرسان واحد بهداشت محیط خبر داد و افزود:  در طول اجرای طرح سلامت نوروزی بازرسان با مراجعه به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی و رفاهی مقدار 3558 تن مواد فاسد شدنی و تاریخ مصرف گذشته ضبط کردند.

وی تصریح کرد: برخورد با دستفروشان دوره گرد، نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشتی این واحد در طول تعطیلات نوروزی بوده است.

امینی کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط در خصوص اهداف و وظایف واحد بهداشت محیط گفت: بهداشت محیط عبارت است از کنترل همه عواملی که اثر سویی بر پایدار ماندن سلامت انسان می‌گذارند که این شامل بیماری‌های زیادی می‌شود که از طریق آب، هوا، مواد غذایی و بسیاری از عوامل محیطی دیگر سلامت انسان را تهدید می‌کنند.

طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان سردشت از یکم اسفند 94 الی 15 فروردین 95 به مدت 45 روز با حضور 21 نفر از کارشناسان بهداشتی بهمراه راننده در راستای تامین سلامت مواد غذایی عرضه شده به مسافران نوروزی و شهروندان در دو نوبت صبح وعصر صورت گرفته شده بود.

کد خبر : ۳۶۰۶۹۸