خبرگزاری کار ایران

کامیار داهیم به ایلنا خبر داد:

ترانزیت 50 هزار تن فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به 13 کشور جهان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته نزدیک به 50 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از طریق مرز بازرگان به 13 کشور جهان ترانزیت شد.

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه افزود: در راستای ایفای نقش کلیدی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها و به منظور اعمال کنترل‌های بهداشتی لازم این اقدام انجام شده است.

وی اظهار کرد: سال‌گذشته انواع فرآورده‌های دامی شامل 33 قلم کالا از کشورهای اتریش، آذربایجان، آلمان، امارات، اوکراین، آمریکا، ایتالیا، برزیل، بلژیک، ترکیه، فنلاند، قبرس، کانادا، لهستان، مجارستان، مولداوی، ویتنام، هلند، تونس، اتیوپی و اردن وارد کشور شدند و بازدیدهای بهداشتی محموله‌ها در محل قرنطینه مرزی بازرگان اعمال شده است.

داهیم افزود: پس از این بازدیدها برای کالاهای یاد شده صدور گواهی‌های ترانزیتی به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، صربستان، ازبکستان و ترکیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به صادرات فرآورده‌های دامی استان به سایر کشورها ادامه داد: اکنون به علت اینکه آذربایجان‌غربی دارای مرزهای وسیعی با کشورهای همسایه است، محصولات دامی این استان به چندین کشور جهان صادر می‌شود که کشورهای عراق، ترکیه و حوزه دریای خزر جزو عمده‌ترین مقاصد صادراتی فرآورده‌های دامی این استان هستند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی آبزیان، گوشت‌سفید و قرمز و تولیدات لبنی را از اقلام صادراتی این استان به کشورهای خارجی اعلام کرد.

داهیم با اشاره به وجود ظرفیت‌های استان در زمینه صدور محصولات دامی افزود: کیفیت بالای تولیدات دامی استان و وجود کارخانه‌های متعدد فعال در زمینه تولیدات دامی و لبنی زمینه مساعدی برای فعالیت در این بخش اقتصادی در استان را فراهم کرده است.

کد خبر : ۳۶۰۶۹۳