خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی دومین مرکز درمانی اوتیسم در آذربایجان غربی

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی از راه‌اندازی دومین مرکز درمانی آموزشی اختلالات طیف اوتیسم در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ار ارومیه، «نادر محمدیان آذر» در بازدید از مرکز پیشگامان امید به عنوان تنها مرکز درمانی آموزشی اختلالات طیف اوتیسم در استان به مناسبت روز جهانی اوتیسم اظهار کرد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز موفق در سطح کشور به بیش از 70 نفر خدمات درمانی، آموزشی و روانشناختی ارائه می‌دهد.

وی با تقدیر از اقدامات مسئولان این مرکز در ارجای استانداردهای جهانی در درمان و آموزش کودکان دارای اختلالات طیف اوتیسم افزود: در حال حاضر بر اساس پایش صورت گرفته 250 فرد دارای بیماری اوتیسم در استان شناسایی شده است.

محمدیان آذر با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از طریق پرداخت یارانه به این افراد ادامه داد: برنامه غربالگری و آموزش در منزل به منظور رفاه خانواده‌ها و نیز پیشگیری از این بیماری امسال اجرایی می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص این بیماری به واسطه رسانه‌ها تصریح کرد: با توجه به شیوع بالای این بیماری و پیچیدگی‌های پروسه درمان و آموزش در جهان یک روز به نام روز جهانی اوتیسم در نظر گرفته شده و ضروری اس تا در استان ما نیز به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.

وی گفت: به مناسبت روز جهانی اوتیسم علاوه بر سرکشی و دیدار با خانواده‌های دارای فرزند اوتیسمی برنامه‌های آگاه‌سازی و بازدید از مراکز را نیز در  دستور کار داریم.

گفتنی است در این بازدید کارشناسان توانبخشی و نیز نماینده دفتر امور اجتماعی استانداری نیز حضور داشتند.

کد خبر : ۳۶۰۵۶۱