خبرگزاری کار ایران

محمود یاوری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

فوتبال ایران دیگر دو قطبی نیست/ تماشاگران فوتبال زیبا می خواهند نه حاشیه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند که کورس قهرمانی را از دست بدهند و با در نظر گرفتن احتمال اتفاقاتی که در بازی‌های آینده رقیبان رخ خواهد داد پا به بازی دربی می‌گذراند.

محمود یاوری، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایلنا گفت: بازی حساس دربی تهران به مانند همه دربی‌های جهان از اهمیت و جذابیت بالا برخوردار است و نگاه‌های بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. هم از نظر رسانه‌ای و هم از نظر تماشاگران فوتبال، اما با توجه به مساوی بودن امتیازات دو تیم در جدول لیگ برتر و همچنین در کورس قهرمانی بودن، می‌تواند اهمیت بازی را برای تعیین قهرمان حساس‌تر کند.

وی ادامه داد: هر تیمی که بتواند پیروز بازی باشد به قهرمانی نزدیک‌تر خواهد شد، اما به دلیل نزدیکی دو تیم در جدول و همچنین با توجه به هفته‌های پایانی لیگ برتر، به نظر دو تیم با احتیاط بیشتری بازی خواهند کرد و احتمال اینکه بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد هم زیاد است. چون هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند که کورس قهرمانی را از دست بدهند و با در نظر گرفتن احتمال اتفاقاتی که در بازی‌های آینده رقیبان رخ خواهد داد پا به بازی دربی می‌گذراند.

یاوری همچنین در خصوص شرایط کلی لیگ در هفته‌های پایانی اظهار داشت: خوشبختانه لیگ از حالت دو قطبی بودن خارج شده و دیگر همه نگاه‌ها به دو تیم پرسپولیس و استقلال نیست و این نکته مثبتی است که می‌تواند به کمک فوتبال کشور بیاید. اگر نگاهی به جدول بیندازید می‌بینیم که پنج تیم به صورت فشرده و نزدیک به یکدیگر به دنبال کسب قهرمانی هستند. این موضوع نشان‌گر آن است که فوتبال ما می‌تواند بهتر از این هم باشد، در سال‌های گذشته بسیاری از بازیکنان تیم ملی از دو تیم تهرانی بودند ولی حالا می‌بینیم تیم ملی متشکل از بازیکنان تیم‌های شهرستانی است.

او در پایان در مورد اینکه دربی باید با رعایت بازی جوانمردانه برگزار شود گفت: به دلیل اینکه این بازی از مهم‌ترین بازی های لیگ محسوب می‌شود و رسانه‌های خارجی هم آن را پوشش می‌دهند باید انتظار آن را داشته باشیم که بازیکنان و مربیان دو تیم، هم داخل زمین و هم در کنفرانس‌های مطبوعاتی قبل و بعد از بازی، رعایت اصول اخلاقی را بکنند و بیشتر به فکر بهتر بازی کردن باشند تا حاشیه سازی، هواداران فوتبال زیبا می خواهند نه حاشیه.

 

کد خبر : ۳۶۰۵۵۱