خبرگزاری کار ایران

آتش‌بس در یمن آغاز شد

طرف‌های درگیر در جنگ یمن توافق آتش‌بس را از نیمه‌شب گذشته آغاز کرده‌اند تا مقدمه‌ای برای ازسرگیری مذاکرات صلح یمن در کویت، باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، توافق پیشنهادی آتش‌بس در یمن بین نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی و متحدان آن و نیز نیروهای جنبش «انصارالله» و هم‌پیمانان آن از نیمه‌شب گذشته آغاز شده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ائتلاف به درخواست «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری (مستعفی و فراری) یمن به این آتش‌بس پایبند خواهند بود ولی در صورتی‌که انصارالله آن را نقض کند، ائتلاف به آن پاسخ خواهد داد.

از طرف دیگر، سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن (وابسته به انصارالله)، عصر یکشنبه بر تعهد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به رعایت توقف درگیری‌ها از زمان آغاز آتش‌بس تأکید و اعلام کرد: «ارتش یمن واکنش به هرگونه نقض آتش‌بس را حق خود می‌داند.»

آتش‌بس در یمن که به ابتکار سازمان ملل صورت می‌گیرد، مقدمه‌ای بر مذاکرات صلح طرف‌های درگیر که 30 فروردین در کویت برگزار خواهد شد، است.

از سوی دیگر، منابع خبری گزارش دادند، در آستانه آغاز توافق توقف درگیری‌ها در یمن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمباران مناطق مختلف این کشور از جمله «صراوح» مرکز استان «مأرب» را تشدید کردند.

کد خبر : ۳۶۰۴۱۴