خبرگزاری کار ایران

نوبخت در همایش افزایش تولید ملی:

واحدهای تولیدی راکد را پس از شناسایی راه‌اندازی می‌کنیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: واحدهای تولیدی به خاطر مشکل راکد شده‌اند را پس از شناسایی راه‌اندازی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در همایش تقسیم کار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای اقتصادی دولت تدبیر امید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال برگزاری است، با اشاره به اولویت‌های مورد نظر دولت در بحث تولید ملی گفت: در این همایش دو روزه پس از برگزاری پنل‌های تخصصی که با حضور استانداران محترم و کارشناسان انجام شد، دو اولویت برای استانداران تعیین شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: اولویت اول این است که به محض اتمام این همایش‌ها و با بازگشت استانداران به محل خدمت خود، اقدام به شناسایی واحدهای تولیدی کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: واحدهای تولیدی که در شرف تکمیل هستند و واحدهایی که تکمیل شده ولی با ظرفیت کامل مشغول نیستند و دیگری واحدهای تکمیل شده‌ای که اکنون به دلایل مختلف مالی راکد هستند و نیاز به سرمایه در گردش دارند را به ما معرفی کنند. پس از این اقدام، وظیفه ما کمک به راه‌اندازی این واحدهای تولیدی هستیم.

او افزود: اولویت دوم این که از استانداران انتظار داریم واگذاری طرح‌های عمرانی سرمایه‌ای را به بخش خصوصی هرچه زودتر پیگیری کنند، زیرا دولت توانایی تامین 400 هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح ها را ندارد.

سخنگوی دولت افزود: در پنل‌های برگزار شده استانداران درخواست تفویض اختیار بیشتر داشتند که ما این موضوع را برای بررسی به معاونت‌های سازمان ابلاغ می‌کنیم تا در صورت انکان این تفویض اختیار صورت بگیرد.

نوبخت در پایان گفت: اکنون این وظیفه استانداران است که زحمات دو و نیم ساله گذشته را در سال جدید به ثمر بنشانند و اقتصاد کشور را احیا کنیم.

کد خبر : ۳۵۹۳۹۲