خبرگزاری کار ایران

عابدینی: تعویق انتخابات آبروی فوتبال ایران را می‌برد

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ معتقد است که وزارت ورزش علاقه‌مند است انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق بیفتد.

امیر عابدینی، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد ارسال اساسنامه 86 فدراسیون فوتبال به هیات دولت برای تایید شدن و احتمال به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: اینکه اساسنامه به هیات دولت ارسال شده است یا نه اصلاً ربطی به انتخابات ندارد و انتخابات فدراسیون باید در زمان مقرر شده خودش برگزار شود. ما دو دوره 4 ساله را با همین اساسنامه‌ها گذارنده‌ایم و اینکه حالا بخواهیم بگوییم که این اساسنامه مورد تایید هیات دولت نیست و باید تا زمان تایید شدن انتخابات برگزار نشود، به هیچ وجه حرف درست و منطقی نیست و نشان دهنده این است که بعضی‌ها دنبال بهانه‌تراشی برای عقب انداختن انتخابات هستند.

وی ادامه داد: برای اصلاح اساسنامه باید یک کمیته 5 نفره از وزارت ورزش و نخبگان فوتبال و کارشناسان بنشینند و در عرض یکی دوماه اساسنامه را اصلاح کنند و سپس به هیات دولت بفرستند. وقتی این کار انجام شود هم هیات دولت بلافاصله اساسنامه را تایید می‌کند و سپس اساسنامه به ای‌اف‌سی و بعد هم به فیفا می‌رود و مراحل قانونی خودش را طی می‌کند. اینکه ما انتخابات را به هر بهانه‌ای برگزار نکنیم، موجب آشفتگی فوتبال و ورزش مملکت است. ما در زمان جنگ و در شرایط سخت مملکت انتخابات بسیار مهمی را در سطح کشور برگزار کردیم و حالا چطور شده است که نمی‌توانیم در یک اتاق 75 نفر آدم را بنشانیم و انتخابات سالمی را برگزار کنیم. من واقعاً نمی‌دانم نقش دستگاه‌های نظارتی مملکت در کجاست. چرا نباید انتخابات برگزار شود؟

عابدینی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به سناریوی تعویق انتخابات دامن می‌زنند و دوست ندارند که انتخابات در زمان مشخص شده برگزار شود، عنوان کرد: من فکر می‌کنم وزارت ورزش و بازرسی کل کشور علاقه‌ای ندارند که انتخابات در زمان مشخص شده برگزار شود. دلیل آن هم این است که وزارت ورزش در بین این 4 نفری که برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند، گزینه مورد نظر خود را پیدا نکرده است. 

وی سپس در این مورد افزود: وزارت ورزش چندان با آقای آجرلو موافق نیست. با آقای تاج هم که اساسا مشکل دارند. آن دو نفر دیگر هم در شرایطی نیستند که مورد نظر وزارت و مجمع باشند. به همین دلیل است که وزارت قصد دارد تا انتخابات را عقب بیاندازد.

عابدینی در توضیح بیشتر این موضوع تاکید کرد: اگر آقای اسدی برای انتخابات ثبت نام کرده بود و کاندید شده بود، قطعاً انتخابات برگزار می‌شد. چرا؟ چون مورد تایید وزارت بود و هیچ کس هم از تعویق انتخابات سخن نمی‌گفت اما الان چون وزارت ورزش در بین این 4 نفر نماینده‌ای ندارد، تلاش می‌کند تا انتخابات برگزار نشود.

وزیر ورزش در طول دوره مدیریت خود با رئیس فدراسیون تعامل خوبی نداشته و همواره علاقه داشت تا کفاشیان از فدراسیون برود اما در صورت تعویق انتخابات، کفاشیان دوباره برای ریاست فدراسیون ثبت نام خواهد کرد و احتمالاً رای هم خواهد آورد. پس چرا باید وزارت به دنبال تعویق انتخابات باشد؟ عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در پاسخ به این سوال گفت: ببینید وزارت ورزش دنبال این بود که کفاشیان در انتخابات شرکت نکند که این اتفاق افتاد و او ثبت نام نکرد. پس حالا باید انتخابات برگزار شود. من حتی در روز آخر مهلت ثبت نام بارها به کفاشیان گفتم که بیاید و حتی التماس کردم برای انتخابات ثبت نام کند. حتی به او گفتم ثبت نام کن ولی قبل از شروع رای‌گیری انصراف بده، ولی او قبول نکرد. حالا هم که وزارت در این زمینه به هدف خودش رسیده است و باید انتخابات برگزار شود. اما همانطور که گفتم چون نامزدهای ریاست مورد نظر وزارت نیستند، برای تعویق انتخابات بهانه‌تراشی می‌کنند. من معتقدم که اگر انتخابات عقب بیفتد، به آبروی فوتبال ما لطمه وارد می‌شود و چیزی جز بحران مدیریتی برای فوتبال ما در پی نخواهد داشت.

وی در پایان راجع به اختلافات پیش آمده میان سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال و استعفای کی‌روش از سمت خود گفت: این مشکل به خوبی نشان دهنده همان بحران مدیریتی است که گفتم. الان شما می‌بینید که به دلیل تزلزل مدیریتی در فدراسیون، کی‌روش، پیروانی و بازیکنان جوان تیم ملی به خود جرات می‌دهند خیلی راحت راجع به مسائل مدیریتی و مدیران فدراسیون صحبت کنند و از همه چیز انتقاد کنند. زدن سه گل به هند و دو گل به عمان باعث شده است که همه این‌ها فکر کنند چه کار حیرت‌انگیزی کرده‌اند و به خودشان اجازه می‌دهند اینگونه راجع به همه چیز صحبت کنند. اگر قرار باشد شرایط در فدراسیون فوتبال به همین شکل پیش برود، قطعاً در آینده اوضاع بدتر از این خواهد شد و برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات بدتر، باید انتخابات در زمان خودش برگزار شود تا فدراسیون فوتبال بحران مدیریتی فعلی را پشت سر بگذارد. 

 

کد خبر : ۳۵۹۲۹۹