خبرگزاری کار ایران

پروژه‌ای برای معرفی موسیقی الکترونیک به عنوان شخصیتی مستقل؛

اولین اجرای صحنه‌ای "موسیقی الکترونیک همگرا" در ایران

اولین اجرا از سری رویداد‌های هنری "موسیقی الکترونیک همگرا" 21 فروردین ماه، در تهران روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این برنامه؛ اجرایی چندرسانه‌ای با درون‌مایه‌ی موسیقی الکترونیک (غیرتجربی) از سری رویدادهای «موسیقی الکترونیک همگرا» است و بلیت فروشی آن از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

دست‌اندرکاران پروژه"موسیقی الکترونیک همگرا" درباره فعالیت خود اینگونه توضیح می‌دهند: این رویداد تنها یک اجرا نیست بلکه دنیایی از اهداف و حرف‌های ناگفته پشت این اتفاق قرار دارد. یک اجرای مجاز و رسمی برای نشان دادن اینکه موسیقی الکترونیک فقط برای مهمانی‌های شبانه و دورهمی‌های خودمانی نیست، اینکه می‌توان برای این نوع از موسیقی نیز در ایران یک شخصیت مستقل و هنری قائل شد و به اجراهای زنده‌ی آن به چشم یک اتفاق هنری ارزشمند نگاه کرد.

موسیقی الکترونیک ایران امروزه نیاز دارد تا همانند سایر سبک‌های موسیقی در چارچوب رسمی جمهوری اسلامی ایران به فعالیت بپردازد و هنرمندان و علاقه‌مندان آن پایگاه‌ها و مراکز مخصوص به خود را داشته باشند. موسیقی الکترونیک همگرا قدم کوچکی است در مسیری که هدف‌های بزرگی در آن قرار دارد. اجرای 21 فروردین ماه محفلی است برای همه‌ی کسانی که به آینده‌ی موسیقی الکترونیک ایران خوشبین و امیدوار هستند.

پیشتر در پی فراخوانی که گروه اجرایی این پروژه داده بود؛ مجموعه‌‌ای از منتخب آثار آهنگ‌سازان ایرانی جمع‌آوری شد که قرار است، نیمه‌ی اول بهار 1395 منتشر شود. این آثار فعلا در مرحله‌ی مستر نهایی، آماده‌سازی برای تکثیر و عقد قرارداد با هنرمندان قرار دارد.

البته فراخوانی که پیشتر منتشر شد همچنان در سایت این مجموعه وجود دارد و هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در مجموعه‌ها یا تک‌قطعه‌هایی که از طریق این بروشور منتشر می‌شود؛ حضور پیدا کنند. قرار است به زودی اولین تک قطعه توسط پروژه موسیقی همگرا منتشر شود. 

در ادامه پیش نمایشی از اجرای بیست یکم فروردین ماه را می‌بینیم:

مجریان این برنامه عبارتند از:

مدیریت هنری: مهدی محمدی سنج/ صدا: آرمان دیناروند/ تصویر: آرمان جنگمیری/ دستیار فنی: آبتین توحید.

کد خبر : ۳۵۹۱۰۰