خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان میراث‌فرهنگی در زنجان خبر داد:

راه‌اندازی 600 بازارچه صنایع دستی در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۳۶

معاون سازمان میراث‌فرهنگی گفت: ایجاد بازارچه‌های نوروزی مهمترین گام برای تحقق فروش هزار میلیاردی صنایع‌دستی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهمن نامور مطلق، معاون میراث فرهنگی، امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان زنجان گفت: نوروز یک موقعیت استثنایی برای بازشناسی خود است، چراکه پایان یک فصل سرد و مرده و آغاز یک فصل شاد و گرم به شمار محسوب می‌شود.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نوروز در بخش صنایع‌دستی اشاره کرد و خبر از  راه‌اندازی 600 بازارچه صنایع دستی در کشور داد.

وی، در ادامه گفت: زنجان می‌تواند با برگزاری  آیین‌ها به بهترین شکل، به منطقه‌ای با ویژگی‌های جشن‌های نوروزی در دنیا شناخته شود.

نامورمطلق در پایان خاطرنشان کرد: باید در عید نوروز، همان‌گونه که در دعای تحویل سال می‌خوانیم، به گونه عمل و رفتار کرد که حال‌مان دگرگون و بهتر شود.

استاندار زنجان، نیز در ادامه این  جلسه گفت: صنعت گردشگری درون استانی در استان زنجان باید رشد و توسعه پیدا کند.

جمشید انصاری با بیان  اینکه استان‌زنجان، با حجم بالای مسافران ورودی در آخرین‌ماه تابستان و نوروز مواجه است و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای جذب گردشگری استان است، گفت: استان زنجان به عنوان یکی از مقاصد گردشگران می‌تواند از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شود. دستگاه‌های اجرایی باید درصدد کنترل قیمت‌ها در این ایام باشند.

مقام‌عالی استان با بیان اینکه استان زنجان باید در ایام نوروز چهره زنده و پویا داشته باشد، اظهار داشت: روح حیات و نشاط در شهر موجب ایجاد انگیزه گردشگر برای اقامت در شهر است.

استاندار زنجان بر لزوم توسعه گردشگری درون استانی زنجان تاکید کرد و گفت: باید بخش‌های دیده نشده شهر به عنوان جاذبه گردشگری به مسافران معرفی و توسعه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز