خبرگزاری کار ایران

۱۸ اسفند

شهروند افتخاری و چهره ماندگار در بوشهر معرفی خواهد شد

به مناسبت هفته نکوداشت بوشهر بیش از 50 برنامه متنوع اجرا و در حال اجراست که یکی از این برنامه‌ها معرفی شهروند افتخاری و چهره ماندگار است.

سرپرست سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر در آیین تجلیل از این دو چهره شاخص شهربوشهر اظهار داشت: انتخاب حسین حریری و مجید اسدی دو فرهیخته و خدمت‌گزار مردم توسط شواری سیاست‌گذاری هفته نکوداشت بوشهر و کمیته فرهنگی و اعضای شورا انتخاب شدند.

فاطمه صفرزاده با بیان اینکه حسین حریری رئیس هیئت مدیره خیران مدرسه ساز بوشهر در شهر مشهد مقدس به دنیا آمد اظهار داشت: وی پس از تحصیل در دبیرستان دارالفنون تهران بلافاصله وارد دانشگاه فنی تهران شده و در سال 1335 در رشته مهندسی عمران، راه و ساختمان فارغ التحصیل شد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب به عنوان یک نیروی انقلابی به سمت قائم مقام شهرداری تهران منصوب شد تصریح کرد: وی در سال 1365 با وقوع سیل در استان بوشهر از مناطق محروم استان بوشهر بازدید و با دیدن مدارس تخریبی در مناطق محروم استان بوشهر اقدام به احداث 12 مدرسه کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بوشهر  تاکید کرد: روحیه سخاوت و ایجاد عمران و آبادی در وی منشا خیر و برکت برای استان بوشهر شد به گونه‌ای که در سال‌های 65 تا 91 بیش از 60 مدرسه به کمک دوستان، خویشان، آشنایان و خیران در استان بوشهر ساخت.

صفرزاده تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه ساز استان بوشهر به برکت فعالیت حسین حریری تاکنون بیش از 369 مدرسه در قالب یک‌هزار و 492 کلاس درس در نقاط محروم کشور  ساخته است.

وی با بیان اینکه مجید اسدی به عنوان چهره ماندگار در بوشهر معرفی شد گفت: وی یکی از دو هزاردانشمند برتر کمبریج و برنده جایزه کنگره گوش و حلق و بینی  آمریکا در سال 2005 میلادی است.

وی افزود: مجید اسدی متخصص طب هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی است که با وجود جوانی، باارزشترین کلکسیون افتخارات کشوری و جهانی  را در کارنامه حرفه‌ای خویش دارد.

کد خبر : ۳۵۳۰۲۰