خبرگزاری کار ایران

با حضور دانش آموزان و سازمان‌های مردم نهاد

اجرای طرح سرو سین در جاده گردشگری سلامت ارومیه

امروز هم‌زمان با روز ملی درختکاری، با حضورمدیرکل، معاونان، پرسنل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از دانش آموزان و سازمان‌های مردم‌نهاد ارومیه مراسم کاشت نهال درجاده گردشگری سلامت ارومیه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم ملی که به همت موسسه مردم نهاد اروم محقق پرور اجرا شد مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت درختکاری در اسلام گفت : با توجه به تاکیدات نبی مکرم اسلام (ص) و نامگذاری 15 اسفند روز ملی درختکاری برهمه ما ضروری است تا در حفظ محیط زیست و طبیعت پیرامونی خودمان همت داشته باشیم .

جلیل جباری خطاب به دانش آموزان یکی از مدارس ابتدایی ارومیه  این رویداد ملی را یک کار نمادین دانسته و گفت :  حضور شما عزیزان الهام بخش و یادآور روزگار شیرین کودکی ماست ومزین شدن این رویداد مهم با حضور سبزو پررنگ نونهالانی از جنس سرو استوار و تجلی بخش مهر و دوستی و اتحاد و همدلی و هم زبانی است.

وی درخصوص آماده سازی اماکن گردشگری برای استقبال از مسافرین نوروزی اظهار داشت : مابعنوان نمونه منطقه گردشگری سیر را انتخاب نموده وبا توجه به اینکه این فضا مورد استفاده آحاد ملت و مردم ارومیه است ، لذا این امر مهم در دستور کار این اداره کل قرار داده شده است .

گفتنی است : دراین مراسم 40 اصله نهال در محوطه جاده گردشگری سلامت ارومیه توسط مدیرکل ، معاونین ، پرسنل اداره کل میراث  فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  و جمعی از دانش آموزان وسازمان های مردم نهادارومیه کاشته شد .

کد خبر : ۳۵۲۹۸۷