خبرگزاری کار ایران

طرح نوروزی بازرسی و نظارت تعزیرات حکومتی در لرستان آغاز شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان گفت: طرح نوروزی سال 95 از تاریخ 16اسفند آغاز و تا 14 فروردین ماه 95 ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، بهرام براری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان لرستان برگزار شد با بیان اینکه براساس سال‌های گذشته طرح نوروزی سال 95 و ایام پایانی سال 94 از تاریخ 16 اسفند94 آغاز و تا 14 فروردین ادامه دارد،افزود:در قالب این طرح اداره کل تعزیرات در مرکز و در اداره شهرستان‌ها به همت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در فرآیند تهیه،  توزیع، عرضه، فروش کالا و خدمات به‌صورت خاص اعمال نظارت و رصد پایش لازم را به عمل خواهد آورد.

وی اظهار کرد: کالاها و خدماتی که در این مدت از ناحیه شعب یا گشت‌های نظارت مشترک مورد رصد واقع می‌شود کالا و خدماتی هستند که متناسب با این ایام از سهم تقاضای بیشتری برخوردارند و بیشترین رقم و عدد  را از سهم هزینه سبد خانوار در ایام بر عهده دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان تصریح کرد: پوشاک، کیف، کفش، میوه و تره‌بار، محصولات پروتئین و لبنیات، خدمات حمل‌ و نقل و خدمات پس از فروش بیشتر از جمله کالاهایی است که سهم بیشتری از تقاضا دارند.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال در مرکز استان دو شعبه سیار تعزیرات حکومتی فعال خواهند بود گفت: همچنین در شهرستان‌هایی که دارای اداره تعزیرات حکومتی بوده نیز یک شعبه سیار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شکل و سیاق کار شعب سیار به شکلی است که در ساعات اداری قضات در محل خدمات اداری آماده جوابگویی به شکایات و تقاضای مهمانان نوروزی هستند و به بعد از ساعات اداری این افراد در قالب شعب و در هیئت بازرسی استان با اجرای هم‌زمان با ساعت کار بازار اقدام و نظارتی در راستای رصد بازار و تنظیم بازار دارند.

براری بیان کرد: ساعت کار از ساعت 16 تا 21 است و به تناسب این‌که ساعت بازار ضرورت حضور دارد  در خدمت شهروندان هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان اضافه کرد: به جامعه صنفی اعم از عمده و خرده‌فروشان توصیه می‌شود نسبت به مقررات صنفی مربوطه نهایت دقت لازم را داشته و در رعایت نرخ کالا و خدمات بر محل صنفی خود  توجه ویژه‌ای به عمل‌ آورند.

وی اظهار کرد: افرادی که بنا باشد به‌ حق و حقوق صنفی و سود صنفی ضابطه‌مند اعتقاد نداشته باشند برحسب وظیفه سازمان با این‌گونه افراد برخورد می‌شود.

براری افزود: بنا است هزینه پیگیری شکایات و مطالبات برای شهروندان و شاکی خصوصی به کمترین رقم ممکن برسد، سازمان در راستای رسیدگی به شکایات شهروندان تاکنون هیچ‌گونه هزینه اخذ نکرده اما در بحث مراودات ممکن است هزینه‌ای در جهت حمل‌ و نقل اخذ شود که بنا است همین شکایات در قالب شعب سیار مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی که در این ایام ما را همراهی می‌کنند در رأس آن‌ها سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف،  دانشگاه علوم‌پزشکی و معاونت‌های تابعه، سازمان حمل‌ و نقل، میراث فرهنگی استان، سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سازمان تاکسیرانی است.

کد خبر : ۳۵۲۹۵۱