خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

200 هزار هکتار از اراضی ملی زنجان در معرض تخریب قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۹۴۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با اشاره به اینکه 200 هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی این استان در معرض تخریب و تصرف قرار دارد ، گفت: برای توسعه فضای سبز استان زنجان باید طرح‌های مشارکتی حفظ و حراست از اراضی ملی اداره کل منابع طبیعی را با کمک مردم عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در مراسم استقبال دانش‌آموزان از هفته منابع طبیعی که در دبستان دماوند زنجان برگزار شد، بهمن اسکندری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر سطح مراتع استان زنجان بیش از یک میلیون هکتار است به اهمیت اجرای برنامه‌های ترویجی در سطوح مختلف جامعه به ویژه مدارس تاکید کرد و گفت: با توجه به اثربخش بودن اجرای این مهم، واحد ترویج و آموزش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرح همیاران طبیعت را در مدارس استان زنجان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ترویجی با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی با مشارکت دانش‌آموزان زنجان اظهار داشت: از دانش‌آموزان استان زنجان تقاضا می‌شود تا به منظور حفظ اراضی ملی و طبیعی به هنگام حضور در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها در صورت امکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و از کندن بوته‌ها و شکستن شاخه درختان اجتناب کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: معتقدم برای توسعه فضای سبز استان زنجان باید طرح‌های مشارکتی حفظ و حراست از اراضی ملی اداره کل منابع طبیعی را با کمک مردم عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه در طول سال 25 نفر از روحانیان علاقمند به طبیعت در قالب اجرای طرح «سفیران انفال» به مناطق بحرانی اعزام می‌شوند، عنوان کرد: معتقدیم اعزام سفیران انفال 100 درصد در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از اراضی ملی در بین مردم به ویژه بومیان استان زنجان تاثیر بسزایی دارد.

اسکندری افزود: در حال حاضر 200 هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان زنجان در معرض تخریب و تصرف قرار دارند.

محمدرضا گل‌محمدی، رئیس آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در ادامه این مراسم از فعالیت بیش از 6 هزار همیار طبیعت خبر داد و گفت: حدود یک هزار و 200 نفر از همیاران طبیعت استان زنجان در مدارس استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز