خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خواستار شد

اختصاص بخشی از اراضی آستارا به نمایشگاه طبیعی درختان بومی

فرماندار آستارا گفت: بخشی از اراضی منابع طبیعی این شهرستان جهت ایجاد نمایشگاه طبیعی درختان بومی منطقه اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا از آستارا، در نشست صمیمی با کارکنان و دست‌اندرکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان که صبح امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین ثروت‌های کشور هستند که باید به خوبی و با تمام توان از آنها حفاظت و صیانت کرد.

سیروس شفقی شرایط اقلیمی را یکی از دلایل اهمیت منابع طبیعی در دنیا دانست و ادامه داد: بروز مشکلات در این عرصه ناشی از استفاده ناصحیح از آن است.

شفقی حفاظت از جنگل‌ها را از عمده وظایف جنگل‌نشینان برشمرد و افزود: درآمدی را که جنگل‌نشینان از جنگل به دست می‌آورند، موجب می‌شود تا به حفظ و نگهداری از منبع درآمدی خود بیشتر نظارت کنند.

فرماندار آستارا، خواستار ایجاد مرکزی دایمی برای پرورش گونه‌های مختلف درختان بومی شهرستان شد و عنوان کرد: با ایجاد این مرکز که با اختصاص بخشی از اراضی منابع طبیعی محقق می‌شود، می‌توان نمایشگاه طبیعی درختان بومی منطقه را در آن ایجاد کرد تا آیندگان با گونه‌های اصلی بومی منطقه خود آشنا شوند.

شفقتی با انتقاد از اینکه متأسفانه شرایطی فراهم آمده است که جنگل‌نشینان با جنگل بیگانه شده‌اند، تأکید کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که افراد برای اجرای طرح‌های نو مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر : ۳۵۲۸۳۰