خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور

کلینیک‌های گیاه پزشکی مرز پرویزخان الگوی قرنطینه گیاهی هستند

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: کلینیک‌های گیاه پزشکی مرز پرویزخان کرمانشاه الگوی قرنطینه گیاهی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، محمدعلی باغستانی با بیان خرسندی از اقدامات قرنطینه ای سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در 6 مرز رسمی این استان، اظهار کرد: این برای نخستین بار در کشور است که پست‌های قرنطینه‌ای توسط 2بخش شامل بخش حاکمیتی که کارشناسان حفظ نباتات بوده و کارشناسان کلینیک‌های گیاه پزشکی که بخش خصوصی هستند در مرز پرویزخان انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از پست قرنطینه گیاهی بازارچه پرویزخان از نزدیک در روند تشریفات خروج محصولات گیاهی و شرایط بازرسی از محصولات توسط کلنیک‌های گیاه پزشکی بخش خصوصی قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی از برون سپاری بخش غیر حاکمیتی تشریفات بازرسی از محموله‌های کشاورزی صادراتی برای اولین بار در کشور توسط سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: به منظور ارتقاء نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی باید کلینیک‌های گیاه پزشکی بازارچه پرویزخان قصرشیرین تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد.

باغستانی افزود: نظارت کلینیک‌های گیاه پزشکی بخش خصوصی استان کرمانشاه باید به عنوان الگویی سراسری و اقدامی شایسته در مرزهای خروجی کشور معرفی گردد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: در قسمت قرنطینه گیاهی مرزها همکاران حفظ نباتات حضور داشته که بر ورود و خروج کالاهای کشاورزی نظارت دارند که در استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور این عمل به دو بخش تقسیم شده به این شکل که کارشناسان کلینیک گیاه پزشکی بخش خصوصی در مرز پرویزخان از محموله‌های کشاورزی بازدید نموده و محموله ها را از نظر وجود  آفات،بیماریها، علفهای هرز و... مورد بررسی قرار می‌دهند و نتایج بررسی‌ها را به کارشناسان حفظ نباتات اعلام و کارشناسان بخش دولتی و یا همان بخش حاکمیتی بر اساس گزارشات این کلینیک‌ها مجوزهای لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر : ۳۵۲۷۸۵