خبرگزاری کار ایران

یلدا جبلی فیلم جنایی می‌سازد

کارگردان "داره صبح میشه" از تاخیر شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز فیلم جنایی که قصد ساختش را دارد؛ خبر داد.

یلدا جبلی که سال گذشته با فیلم عاشقانه "داره صبح میشه" در جشنواره فیلم فجر و در بخش هنروتجربه حضور داشت؛ درباره ساخت فیلم جدیدش به خبرنگار ایلنا؛ گفت: نگارش فیلم‌نامه‌ای را در ژانر جنایی به پایان رساندم و قبل از شروع جشنواره فیلم فجر برای صدور پروانه ساخت؛ فیلمنامه را به شورا ارائه دادم که به دلیل مصادف شدن با ایام جشنواره هنوز مجوز ساخت آن صادر نشده است.

وی با بیان این مطلب که امیدوار بودم قبل از جشنواره پروانه ساخت صادر شود؛ افزود: به دلیل برخی سکانس‌های خارجی موجود در فیم‌نامه باید به‌طور حتم فیلم‌برداری در فصل زمستان انجام شود.

جبلی با ابراز امیدواری از اینکه قبل از عید پروانه ساخت برای فیلمش صادر شود؛ گفت: با تاخیری که برای صدور پروانه ساخت به وجود آمده؛ در بهترین حالت فیلمبرداری مهر ماه سال آینده شروع می‌‌شود. در این زمان اقدامات لازم را برای پیش تولید و جذب سرمایه‌گذار انجام خواهیم داد.

کارگردان "داره صبح میشه" ادامه داد: به دلیل ژانر فیلم نامه؛ می‌توانیم در بخش خصوصی سرمایه‌گذار جذب کنیم. گپ‌وگفت‌هایی هم تا امروز داشتیم که هنوز نهایی نشده است.

وی درباره گرفتن وام دولتی برای ساخت این فیلم گفت: تا زمانی که پروانه صادر نشده نمی‌توان اقدامی در این مورد کرد اما امیدوارم که این قرعه به نام فیلم من بیفتد.

جبلی اضافه کرد: در صورتی‌که دولت بخشی از ریسک سرمایه‌گذاری را قبول کند؛ بخش خصوصی هم برای ورود جسارت پیدا می‌کند.

کارگردان "داره صبح میشه" با اشاره به این‌که این فیلم‌نامه را به تنهایی نوشته‌ است، افزود: فیلم‌نامه سخت و زمان‌بری بود. امیدوارم مشکلی در صدور پروانه ساخت پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بازیگران خاصی برای بازی در این فیلم مد نظر دارید؟ گفت: بله چند بازیگر را در نظر دارم اما ترجیح می‌دهم در این زمان نامی از آن ها نبرم.

جبلی با اشاره به دیگر کارهایی که این روزها انجام می‌دهد؛ گفت: برای ساخت یکی، دو فیلم تلویزیونی صحبت هایی کرده‌ام. همچنین برای روی صحنه بردن یک کار تئاتر در حال صحبت با بازیگران هستیم و احتمالا هفته آینده خبر آن را اعلام می‌کنیم. 

کد خبر : ۳۵۲۵۲۴