خبرگزاری کار ایران

سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح طلبان برای مجلس دهم برنامه گروهی دارند

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت:‌ اگر اصولگرایان معتقدند‌ آمار فساد، طلاق و اعتیاد در تهران بالاست باید به خودشان مراجعه کنند چرا که این وضعیت فرآیند کار اصولگرایانی است که سه دوره مجلس و دو دوره دولت را در دست داشتند.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به نتایج انتخابات عنوان کرد: نکته مهم در انتخابات سهم مشارکت مردم بود؛ ما از ابتدا هم می‌گفتیم اگر حضور مردم بالای ۵۰ درصد باشد همه لیست اصلاح‌طلبان رای خواهند آورد. ما امکانات رقیب را نداشتیم و لیست ما در دقیقه ۹۰ و با چهره‌های ناشناخته بسته شد.

این نماینده منتخب مجلس دهم افزود: با توجه به پایگاه مردمی اصلاح‌طلبان می‌دانستیم اگر مردم اراده کنند کار تمام است. ما روزهای آخر خیلی خوشبین بودیم. در همه جا تبلیغ می‌شد که مردم به کل لیست اصلاح‌طلبان رای بدهند. به ویژه در شبکه‌های مجازی، تبلیغات لیست اصلاح‌طلبان بسیار وسیع بود.

سلحشوری در پاسخ به این سوال که چه زمانی متوجه شدید که پیروز انتخابات هستید، گفت: من اخبار را از فضای مجازی پیگیری می‌کردم و زمانی که باخبر شدیم تقریباً همه لیست اصلاحات رای آورده حالت بیم و امید داشتم؛ بیم ازاینکه مسئولیتی سنگین به ما داده شده و امید از پیروزی کل اصلاح‌طلبان.

او با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان فکری برای مجلس دهم برنامه گروهی دارند، گفت: علاوه بر این ممکن است هر فردی برنامه‌های تخصصی خودش را داشته باشد. کمک به دولت و رفع مشکلات اقتصادی مردم و به طور کلی رویکرد توسعه متوازن در همه حوزه‌ها از اولیت‌های ما در مجلس دهم خواهد بود.

سلحشوری در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهید در کدام کمیسیون قرار بگیرید، گفت: چون تخصص من در امور اجتماعی است، احساس می‌کنم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بهتر می‌توانم مفید باشم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در مورد ریاست مجلس دهم گفت: هنوز زود است که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم. باید تکلیف مجلس آینده مشخص شود تا بتوانیم روشن‌تر در این خصوص نظر بدهیم. بدون شک گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس، آقای عارف خواهد بود اما همین موضوع هم با مشخص شدن ترکیب کلی مجلس روشن می‌شود.

او با انتقاد از اظهارات صورت گرفته مبنی بر اینکه چهره‌های ناشناخته لیست اصلاح‌طلبان استقلال فکری ندارند، گفت: ما اگرچه از یک تشکیلات بالا آمده‌ایم، اما استقلال فکری خود را خواهیم داشت اگرچه رویکرد‌هایمان یکسان است، اما با استقلال فکری عمل می‌کنیم.

سلحشوری به اظهارات برخی در انتقاد از آرای مردم تهران گفت: فکر می‌کنم مردم تهران ولایت‌پذیر‌ترین مردم تهران هستند که حضورشان در انتخابات چشمگیر بود. اگر اصولگرایان معتقدند‌ آمار فساد، طلاق و اعتیاد در تهران بالاست، باید به خودشان مراجعه کنند چرا که این وضعیت فرآیند کار اصولگرایانی است که سه دوره مجلس و دو دوره دولت را در دست داشتند. اگر تهران واقعاً از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد، اصولگرایان باید نتیجه آن را در عملکرد خودشان جست‌و‌جو کنند و ببینند چه کرده‌اند که مردم از عملکرد آن‌ها خسته شده و اقبال عمومی به سمت اصلاح‌طلبان رفته است.

این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم اعتماد عمومی را به جامعه برگردانیم و‌ آسیب‌های اجتماعی را مهار کنیم، گفت: دغدغه ما هم ترمیم آسیب‌های اجتماعی است. همین دغدغه‌ها باعث شد اقدام به حضور در مجلس کنیم. مجلس دهم می‌تواند نوعی همدلی ایجاد کند. من به ویژه با جوانان ارتباط زیادی دارم و امیدوارم تا پایان کار شرمنده مردم به ویژه قشر جوان نشویم و تلاش می‌کنیم چهار سال مجلس دهم، در تاریخ بماند.

کد خبر : ۳۵۲۵۱۵