خبرگزاری کار ایران

کاظم جلالی در همایش ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان:

نتیجه هشت سال دولت قبل بدهی بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی بود

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کسانی که اقتصاد کشور را به این روز انداختند امروز دستمال اشک در دست گرفته‌اند. این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که می‌گفتند قطعنامه کاغذ پاره است یا آنقدر قطع‌نامه بدهید تا قطع‌نامه‌دانتان پاره شود حالا که وضعیت اقتصادی اندکی سر و سامان گرفته دوباره مدعی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی در همایش ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: کشور شرایط جدیدی را تجربه می‌کند. در چند سال اخیر کشور در نتیجه برخی بی‌مبالاتی‌ها و سوء مدیریت‌ها به تحریم رسید و اکنون در دوران پسا برجام ما فقر، بیکاری، اعتیاد و طلاق را که از اثرات سوء این مدیریت و بی‌مبالاتی بوده تجربه می‌کنیم. 

رئیس فراکسیون رهروان ولایت افزود: ما نمی‌توانیم در یک مدت کوتاه این مشکلات را حل کنیم. در دولت نهم و دهم ما ۶۹۰ میلیارد دلار نفت فروختیم و در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دولت از محل فروش شرکت‌های وابسته به خود درآمد کسب کرد اما هنگامی که دولت تحویل دکتر روحانی شد ما در مرکز پژوهش‌ها گزارش صفر کشور را تهیه کردیم و به مقامات بالای کشور ارائه دادیم. 

وی ادامه داد: در دولت قبل طرح‌هایی با ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که جشن وسرور برای آن دولت بود و تکمیل این طرح‌ها برای این دولت ماند. نتیجه آن هشت‌سال بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به ارگان‌های مختلف همچون تامین اجتماعی بود. 

جلالی با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که ان‌پی‌تی را ام‌پی‌تی می‌نوشتند و امضا جمع می‌کردند باور نداشتند این دولت با استفاده از دانشمندانی همچون دکتر ظریف مسئله هسته‌ای را حل کند. 

وی ادامه داد: به ما در مجلس می‌گفتند که شما بیهوده دارید تلاش می‌کنید و نتیجه‌ای نخواهید گرفت وحتی ما را تهدید می‌کردند اما سرانجام برجام تصویب شد آن هم نه در یک روز بلکه بعد از ساعت‌ها و روز‌ها کار کار‌شناسی وبرنامه‌ریزی سرانجام توافق هسته‌ای با خون دل تصویب شد. 

جلالی ادامه داد: اکنون یک فرصت تاریخی در اختیار کشور قرار گرفته است و ما می‌بایست با استفاده از این فرصت کشور را تا سال ۲۰۲۵ تبدیل به یک قدرت کامل منطقه‌ای کنیم. 

وی افزود: اگر ما بتوانیم در انتخابات مجموعه عقل‌گرا، اعتدالیون و کسانی که منافع ملی را به منافع حزبی و شخصی ترجیح می‌دهند را به مجلس ببریم، می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم. 

جلالی با اشاره به حملاتی که در این چند روزه به لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌شود گفت: این چه منطقی است که برخی در کشور راه‌ انداخته‌اند که فقط خودشان قیم دین، کشور و مردم هستند و صلاح مملکت را فقط آن‌ها می‌دانند. ما در این کشور همه از حق مساوی برخوردار هستیم و هر کس فقط یک رای دارد. 

وی ادامه داد: این روز‌ها اتفاقات جالبی در حال رخ‌دادن است به طوری که برخی‌ها امروز تبدیل به مدعی شده‌اند وجای متهم با کسی که از او حقی ضایع شده، تغییر کرده است. کسانی که اقتصاد کشور را به این روز انداختند امروز دستمال اشک در دست گرفته‌اند. این‌ها‌‌ همان کسانی هستند که می‌گفتند قطعنامه کاغذ پاره است یا آنقدر قطع‌نامه بدهید تا قطع‌نامه‌دانتان پاره شود حالا که وضعیت اقتصادی اندکی سر و سامان گرفته دوباره مدعی شده‌اند. 

جلالی با اشاره به لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: این لیست با کمال وقار تکمیل شده و نه از کسی تعهدی گرفته شده و نه از کسی قولی برای ریاست مجلس. من امیدوارم این لیست مبتنی بر اصول اخلاقی بتواند پیروز انتخابات باشد.

 

برجام دو، برجام جوانان است

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی نیز در این همایش با اشاره به انتخابات مجلس گفت: امروز معتقدم این فرصت پیش آمده تا حلقه تدبیر و امید حلقه مفقوده خود را کامل کند و آن حلقه مفقوده چیزی نیست جز یک مجلس عقلگرا پاکدست و مجلسی خردگرا. 

عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: اگر به هر دلیل به پای صندوق‌های رای نرویم برجام به فرجام نمی‌رسد و این راهی که کشور درپیش گرفته است ناقص خواهد شد. 

وی افزود: در همین سالن بود که استاد بزرگ اخلاق و سیاست برادرم دکتر عارف استعفای خود را اعلام کرد و بزرگی خود را به رخ همه کشید. 

نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی افزود: برجام دو، برجام جوانان است و این جوانان نیاز به نفسی تازه دارند. نگذارید راه این نفس بسته شود. 

نعمتی در پایان افزود: من از شما حاضران، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان خواهش می‌کنم که به لیست ۳۰ به اضافه ۱۶ رای دهند زیرا انتخابات خبرگان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد خبر : ۳۴۸۹۲۰