خبرگزاری کار ایران

مطهری در مخالفت با یک طرح:

حضور بسیج در شهرک‌های مسکونی، حالت امنیتی و نظامی دارد

یک نماینده مجلس گفت: حضور بسیج در شهرک‌های مسکونی کشور حالت امنیتی و نظامی می‌دهد و عملاً کمکی به حفظ امنیت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حالی که علی مطهری در مخالفت با تصویب ماده ۲ فصل چهارم قانون اساسنامه بسیج تذکر داد، نمایندگان با ۱۰۸ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه و با توجه به وجود برخی ابهامات در خصوص این ماده و تبصره‌های آن بررسی مجدد آن را از کمیسیون مربوطه خواستار شده و آن را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع کردند.

 

بر این اساس مطهری پیش از انجام رای‌گیری در خصوص ماده ۲ و تبصره‌های طرح یک فوریتی اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه بسیج و سپاه پاسداران اعلام کرد: حضور بسیج در شهرک‌های مسکونی ضرورت ندارد و قطعاً آثار و تبعات منفی بسیاری به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: حضور بسیج در شهرک‌های مسکونی کشور حالت امنیتی و نظامی می‌دهد و عملاً کمکی به حفظ امنیت نمی‌کند.

مطهری در پایان یادآور شد: اگر مقصود از این طرح حفظ امنیت مجتمع‌های مسکونی است باید از نیروی انتظامی کمک بگیریم، چراکه حضور بسیج منجر به ایجاد فضای امنیتی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در ماده ۲ طرح یک فوریتی اصلاح فصل چهارم قانون اساس‌نامه بسیج و سپاه آمده که در راستای ایفای وظایف سازمان بسیج مستضعفین درر ده‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور شامل شهر‌ها، بخش‌ها، شهرک‌های مسکونی و مجتمع‌های تجاری، روستا‌ها، مساجد و محلات، وزارتخانه‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و مراکز ورزشی ایجاد شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی موظف به همکاری هستند.

تبصره یک – در کلیه کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، موسسات و شرکت‌های تولیدی و خدماتی، پایگاه مقاومت بسیج تشکیل می‌شود.

تبصره ۲- کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۸۶ نسبت به راه‌اندازی رده‌های مقاومت و اجرای برنامه‌های بسیج همکاری و اقدامات لازم را برای تامین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی با استفاده از امکانات موجود معمول دارند.

کد خبر : ۳۴۱۴۵۰